„Хотел Трансилвания 2” с трета поредна победа

Тази седмица боксофис коментарът ни ще е малко по-нетрадиционен. Преди четири месеца беше сменен начинът, по който се изготвя родната класация – процесът бе поет от НФЦ, което само по себе си не е лошо (по-добре там, тъй като информацията би трябвало да е достъпна за всеки, а не да се третира като някаква тайна), но поради липсата на опит се сблъскваме с доста грешки и непълна информация. А това изостря сериозно обсесивно-компулсивното ни разстройство, свързано с точността на данните, които следим и публикуваме. Да, в известен смисъл това ни прави леко лудички, но пък точно тази ни „луда” страст към боксофиса е изначалната причината този сайт да съществува, така че сме го приели като нещо положително.

Защо казваме всичко това? Тази седмица чакахме боксофис резултатите дори с още по-голям интерес от обикновено, тъй като много искахме да знаем как са се представили „The Walk: Живот на ръба” на Робърт Земекис и един от фаворитите ни за най-добър филм за годината „Сикарио” на Дени Вилньов. Когато най-накрая получихме класацията обаче, „Сикарио” липсваше. Понеже знаехме с абсолютна сигурност, че филмът е премиера и че трябва да присъства, се свързахме с фирмата разпространител и те любезно ни предоставиха данните, учудени, че липсват в официалните данни – доколкото разбрахме, че са си подали всичко по каналния ред. Сега, не знам какво и как, защо и кой е виновен и  имали въобще такъв, а и не ни интересува, важното е, че както повечето неща у нас и боксофиса се случва трудно и в крайна сметка ние не получаваме точните данни. А както вече казахме, това за нас е важно.

Продължавайки да се чудим, какво сме проспали като грешки и пропуски в боксофиса през последните месеци, предоставяме на вниманието ви и двете класации от тази седмица – официалната от НФЦ и тази, която получихме от разпространителите на „Сикарио”, като традиционния ни коментар на Топ 5 е правен по втората.

За трета поредна седмица лидер в родните киносалони е анимационният хит „Хотел Трансилвания 2”, който приключва уикенда с 19 026 зрители и 175 379 лева. До момента Драк и компания са спечелили 106 244 зр. и 945 421 лв. което е повече от крайните резултати на първия „Хотел Трансилвания” (83 458 зр. и 778 285 лв.) и го поставя посредата между двете най-касови анимации за годината „Миньоните” (166 757 зр. и 1 458 274 лв.) и „Отвътре навън” (83 806 зр. и 735 772 лв.). За същия период с подобен (макар и една идея по-голям) резултат са разполагали „Котаракът в чизми” (102 487 зр. и 954 461 лв.) и „Замръзналото кралство” (106 262 зр. и 951 369 лева.)

Марсианецът” на Ридли Скот и Мат Деймън регистрира спад от едва 8% спрямо дебютния си уикенд и заема второто място с приходи от 14 087 зрители и 153 802 лева. За десет дни забавната фантастична драма е спечелила 42 019 зр. и 439 811 лв. с което почти изравнява резултата на „Интерстелар” (54 520 зр. и 447 731 лв.), от който до скоро изоставаше по-сериозно. За същия период „Гравитация” е разполагал с 19 267 зр. и 202 179 лв., а „Прометей” на Ридли Скот с 29 262 зр. и 308 282 лв. От последните филми на Скот по-добре се е представял „Изход: Богове и царе” (59 557 зр. и 610 674 лв.).

След като в Америка не успя да привлече вниманието на публиката, „The Walk: Живот на ръба” на Робърт Земекис се представя разочароващо и у нас, като дебютира на трето място със скромните  6 186 зрители и 64 747 лева за уикенда и общо с 6 681 зр. и 70 441 заедно с предпремиерните прожекции. Това е подобен резултат на последната motion-capture анимация на Земекис „Коледна песен” (6 449 зр. и 74 143 лв.) и два пъти по-голям от последния му игрален филм „Полет” (3 861 зр. и 30 950 лв.). Не бихаме казали, че филмът е нещо специално, но определено заслужава повече.

Четвъртото място е за „Еверест” който приключва уикенда с 5 285 зрители и 57 335 лева. След леко колебливия си старт „Еверест” успя да навакса и за месец разпространение, вдъхновената от действителни събития високопланинска драма е спечелила 72 619 зр. и 724 671 лв. За сравнение, за същия период катастрофичния „Сан Андреас” е разполагал 69 248 зр. и 681 209 лв.

Пети е споменатия по-горе „Сикарио” на Дени Вилньов, който ще присъства в личния ни Топ 10 за годината. Той дебютира с 5 709 зрители и 51 509 лева за уикенда и 7 673 зр. и 76 793 лв. заедно с предпремиерните прожекции. Това е по-малък резултат от този на „Съветникът” (11 604 зр. и 95 033 лв.) на Ридли Скот и Кормак МакКарти, за който обичаме да си мислим, че се развива в същата вселена, но пъй е двойно по-голям от този на „Саботаж” (3 146 зр. и 25 400 лв.) на Дейвид Ейър с Арнолд Шварценегер. Обикновено качествените филми от подобен тип не изкарват никакви пари, така че приемаме резултата на „Сикарио” като своеобразен успех.

Останалите две нови предложения – анимационния „Мюн: Пазителят на луната” и документалния „Меси” дебютират съответно на 7-мо и 20-то място. „Мюн” с 3 553 зрители и 29 807 лева – напълно очакван резултат за анимация от подобна категория, идентичен с този на Свободни птици” (3 296 зр. и 29 599 лв.), – „Меси” с 80 зрители и 464 лева за уикенда и общо 147 зр. и 749 лв. с предварителните прожекции. С подобен резултат е дебютирал тазгодишния „Тялото” (73 зр. 526 лв.).

Тази седмица филмите от Топ 10 са гледани от 61 118 зрители, които са донесли приходи от 596 844 лева. Това е с 11,3% повече от миналата седмица, когато „Хотел Трансилвания 2” оглави класацията с 22 915 зрители и 208 658 лева и със 17,4% повече от миналата година, когато „Дракула: Неразказан” застана начело с 40 873 зрители и 334 625 лева.

Топ 20 според ревизираната класация:
[table id=318 /]

Топ 20 според официалните резултати на НФЦ:
[table id=319 /]

<< Предишна седмица

Similar Posts

Вашият отговор на UZUMAKI Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

2 Comments

  1. В сравнение с първата част, „Хотел Трансилвания 2“ се оказа ебаси разочарованието. Добре че поне дъщето се накефи, че мислех да си нарежа вените по едно време. Не знам кой е позволил на Адам Сандлър да се намести сред сценаристите, но тоя ръб яката е опропастил готиното филмче 🙁