Бенедикт Къмбърбач и Джейк Джиленхол

Проектът „The Current War” на Майкъл Митник ни е познат от „Черния списък” за 2011 година, където беше на осмо място с 30 гласа. В основата му е истинската история за съперничеството между Томас Едисон и Джордж Уестингхаус за създаване на практическа система за електрифициране, както и за реализирането на техните изобретения в страната и по света. Битката се разгаря през 80-те години на XIX век и би било изключително любопитно да се върнем в миналото и да се срещнем с епохата, когато свещите и газовото осветление постепенно отстъпват място на електричеството…

Спорът между двамата учени-практици Уестингхаус и Едисон е за начина, по който се генерира и разпространява електрическата енергия. Уестингхаус работи по идеята за променлив ток (AC), който изменя периодично във времето своята големина и посока. Честотата на промяна на посоката на тока се измерва в херци, а в практиката променливият ток бива монофазен и трифазен. Едисон е поддръжник на тезата, че постоянният или правият ток (DC), който не се изменя във времето по посока, е по-подходящ за широко използване. Източници на прав ток са батерии, слънчеви клетки, динамо и други генератори на постоянен ток. След промените, които са резултат от използването на патенти на небезизвестния Никола Тесла, предимствата на променливия ток стават очевидни, най-малкото заради възможността за пренасянето му на далечни разстояния и по-малкото количество енергия, което се губи в този процес.

Джордж Уестингхаус……. Томас Едисон

За режисьорски отговорности в различни етапи от работата по проекта „The Current War” са били готови Тимур Бекмамбетов (който в момента е в продуцентския екип), Бен Стилър, Пол Кинг, а Саша Барон Коен е проявявал интерес главна роля в него. Сега THR съобщава, че ролите на Едисон и Уестингхаус се спрягат двама от най-горещите и желани буквално за всеки филм актьори – Бенедикт Къмбърбач и Джейк Джиленхол, а режисьор се очаква да бъде Алфонсо Гомес-Рехон („Me and Earl and the Dying Girl”), който тази есен му предстои да снима „Collateral Beauty” със сменен екип – не с Джакман, а с Уил Смит. Дано му се подредят нещата на бившия личен асистент на Скорсезе, който получава впечатляващо добри отзиви за режисьорската си работа.

Междувременно Джиленхол има ангажимент към Том Форд и неговите „Nocturnal Animals”, а Къмби има задачата да се превърне в „Doctor Strange”, така че ще трябва да поизчакаме за битката между Едисон и Уестингхаус. Очакваме да се получи качествен сблъсък.

Similar Posts

Вашият отговор на Izumen Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

3 Comments