Inglourious Kunts: Епизод XI – Поредицата „Джурасик парк“

Докато „Джурасик свят“ прегазва световните класации, консумирайки наред боксофис рекорди и конкуренция, ние спретнахме епизод на Inglourious Kunts, посветен на дино-поредицата, стартирала през 1993 г. с великия „Джурасик парк“.

Епизодът е концентриран най-вече около новия филм на Колин Тревъроу, като ожесточените и шумни спорове за него са поделени не много поравно между гостите Владислав Апостолов (анти) и Благой Иванов § Димитър Дринов (про). Между шамарите се набутва с плонж и мефистофелска усмивка водещият Мартин Ангелов, на когото беше платено, за да вземе правилната страна в дебата. Нямахме консенсус доколко и дали компрометираното продължение „Изгубеният свят: Джурасик парк“ отстъпва или превъзхожда четвъртата част, но пък всички се оказаха напълно единодушни относно анемичния „Джурасик парк III” – блокбастър със сериозни художествени проблеми, но и с тук-там нелоши проблясъци, задоволяващи вечния глад за guilty pleasure.

Над всички, естествено, са имена като Стивън Спилбърг, Майкъл Крайтън, Джеф Голдблум, Стан Уинстън и Джон Уилямс – икони, пред които дори най-долните хейтъри се прекланят. Ние също (сме понякога хейтъри, но и се прекланяме). Haй-важното обаче е, че целият ни екип успя да оцелее в една враждебна среда, населявана от допотопни творения на еволюционния закон – даже имаме видео доказателство!

Дами и господа, насладете се на поредната киноманска доза Inglourious Kunts:





Similar Posts

Вашият отговор на Дринов Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

27 Comments

  1. Мощно в подкрепа на Влади относно всичко за „Свят“.
    JP2 не е нищо особено, а JP3 е боза, ама от онези – гадните, на бучки, от които много сереш. А изсраното се казва Джурарик Свят.

    Явно ще го играя хейтър , но Джурасик Парк не е филм без проблеми и глупости, а вие го изкарахте съвършен.

  2. Абе хора, направете един за Инди бе дееба, ще се разплача от кеф.

    Иначе, браво за мета-елемента на тоя подкаст – Оги 😉

    За филмите – аз нямам проблеми с втората част, за мен си беше абсолютно удоволствие тоя филм като отидох да го гледам на кино – адския фън, за мен тия филми са точно за това. третият филм има хипер много проблеми, но на места – има и добри неща. Да – определено най-слабия от поредицата, но сам по себе си и извън нея не е толкова лош – има доста други примери за по-некачествени филми. Не става, ма не чак толкова. Последният вече – нищо по-различно от това, което казвате – прекрасна първа половина, душевна чикия с музиката и тн, НО, едно голямо НО, защото съм абсолютно съгласен с Владо за няколко неща – много намешани сюжетни линии, даже се сетих за български филм и режисьори – все едно това ше му е последния филм евър и заради това – дай от всичко да има. Освен нали – съспенс. Не съм съгласен, че липсата на съспенс работи – може да работи за всичко друго, тук в тъпия говорещ гущер в тройката имаше съспенс. Евтин,смехотворен, но – кой колкото си може. И второ – Прат кефи адски много, ама не всеки филм на Прат трябва да е все едно гледаме Старлорд. Тук на места дразнеш култа, тъй като беше направен като за деца. От друга страна – тук се съгласявам пък с Дринов – дори наличието на такъв гууд смарт фъни гай ху ис кийн он нолидж анд лайкс нейчър – е добре. Може би не за филма – но в дългосрочен план и извън него – е добре.

    П.П. Много са ви тихи клипчетата, хора. Не невъзможни за слушане, ама са дразнещо тихи, особено на Благой на моменти не му хващам края на изреченията.

  3. Много е тихо бе, хора. И това е всеки път, време е да вземете мерки. 😀

  4. На второ гледане ми се затвърди и на мен. Не смятам, че има много сюжетни линии – всички са функции и следствие, на това, което виждаме на екрана като централна тема. Сега като гледам кънтовското предаване и ме е яд че не мога да се включа с по-силни аргументи. 🙂 🙂

    @alejuve
    Взимаме – правим сметка, където хората може да дарят по 5-10 лева да си купим техника. 🙂 Ти би ли го направил? 🙂

  5. след малко ще направя сефтето на 4дх , решихме че на този филм ще си заслужава, и утре ще гледам кънтовския епизод, пък може и неадекватно мнение да изразя

  6. 10 лв. не ВИ Е СРАМ. Отзад половин тонколона да продадете и ше си купие един читав микрофон за 400 кинта бе 😀

    Или това е у „познати“. 😉

  7. А и знаеме всички колко е един Macallan и къде ше отидат 10-те, с труд изкарани левчета, на първите 10-на човека 😉

  8. Съгласен съм с колегата над мен 😀
    тея екрани и тонколони отзаде напрао светят бе… 😀

  9. До тук добре казано…визирам епизода на темата.Доста неща се изказаха и много от тях съм съгласен, но не виждате ли нещо, което прави този филм толкова гледан – стремежа да се доближи /върне/ към корените на самата фабула – такава, каквато е искал самият Спилбърг да направи още в първия си филм, но не е могъл /т.е. не са му дали от студията поради жестокостите в сюжета/ , а и придържайки се все пак към първоизточника, който се явява книгата. Сега това е факт – имаме един истински нов съвременен с невероятни ефекти и възможности кинематографично направен Джурасик парк-свят, който кърти с всеки кадър. И именно за това са вплетени препратките от първия и както първия, така и този е феномен и бокс офис-разбивач.

    Така беше и навремето, когато излезе първия.Да беше феномен в киното, независимо, че все още киното не бе до такава степен развило технологиите си за да пресъздаде това, което прави новия и го прави с всеки кадър. Не знам защо никога не отдавате почит и уважение към операторите, които са гръбнака на всяка лента, окото и визията са тяхна работа и каквото и да желае от тях режисьора реално филма си е тяхно дело.Затова в кино индустрията се избиват режисьорите за добри оператори, за да изразят идеите им, реализирано с техният подходи и визия.

    Бях писал по горе, че един от кандидатите да заснеме книгата е бил Дж.Камерън, но студията не са дали, защото е искал да е по-жесток /разбирай реалистичен/ сюжета, но сега Спилбърг е достатъчно независим и сам може да наложи това което е искал. Наивник е този, които си мисли, че всеки кадър не е преминал през одобрението на очилатия евреин/ опс/ 🙂 и реално това е хитрият ход на Спилбърг да направи нещото, което е искал да направи още с първия филм.

    Слагайки на никому неизвестният Тревъроу като параван / уж лицето-дирижиращо/, но истинският режисьор в сянка е самият Спилбърг. Втория /Изгубеният свят-неговия/ бе опит да покаже и угоди на публиката с повече екшън и сцени безсмислени / като Рекса в града накрая/ , но това не го прави по-слаб.Напротив слушах тук изказвания, колко гениален бил първия, а втория „кучета го яли“ – тъпня.Напротив-втория надгражда това, което отново е искал да покаже, независимо от факта, че все пак никой не споменава деспотичния нрав, с който самият автор-Крайтън се е славел и се е намесвал във всеки филм направен по негова книга.Случая с 13-тия войн е потресаващ и Джон Мактиърнън едва не е бил уволнен от двуметровия писател.Дори е ко-режисьор писан тогава.

    Та идеята ми е в това, че единственият, на който не е могъл да се меси е бил Спилбърг, но всеки, който е чел книгата тогава остана напълно и ТОТАЛНО разочарован.А аз имах неблагоразумието да я прочета преди да направят филма.Книгата е уникално и оригинално вплитане на научни факти, палеонтология и фантастика, че просто няма филм,/ и който и да е било очилатко/ , който да я реализира и направи. Може би защото помня голямото ми разочарование от филма тогава и до сега не мога да го фаворизирам и правя №1 от цялата поредица. Но да първият е основата и Първата идея и от него се започна…Филма е уникален с вплитането на философските идей-предупреждение в лицето на Малкълм/ то е ясно че е отобраза на Крайтън/ и манифест на тогавашната кино технология, но не е това което трябваше да е.

    Втория опит е просто класически направен Блокбъстър направен по инерция и инспириран от успеха на първия.Има безценни култови идеи и сцени – все пак си е Спилбъргов. Третия е от самата си същност претупан / съдейки от историите за пре и пост продуктовия период, в които на самия Джонстън са му натрапвани различни идеи и варианти на сценарии / било от самият Крайтън и Спилбърг/ и на няколко пъти е искал да напусне проекта, но ве пак го е завършил.Още повече, че този проект не е правен по книга, а от изсмукани сценарии и само идеи от Крайтън.Така, че бъдете по-снизходителни към него, от това което все пак е направил.

    И …сега след 14 г. мълчание се появява творение съвместно написано от никому неизвестният режисьор-сценарист направил до този момент „гаражно филмче струващо мизерните $750 000 и от тях направи 4 милона.Е за това Спилбърг го е избрал – да прави кинти.А още повече разчитайки на големи сценаристи работещи в момента върху Камеръновите нови Аватари – Writers: Rick Jaffa , Amanda Silver, и под зоркият поглед на Спилбърг, няма как тази четвърта част да не удари и 2 милиарда печалба.

    Реално това е филм-поклон пред и за всичко това, което е искано да се направи в един Джурасик филм, както бе казано с „повече зъби и кръв“. И един реверанс, /поклон/ както към Спилбърговият първи / видимите постоянни препратки все едно е негов римейк/, но най-вече към гения на самият създател на тази уникална и караща ни да тръпнем все още като деца, вселена -Майкъл Крайтън.

    Споменаха се бюджети…

    Бюджети на поредицата:
    1- $63 000 000
    2- $73 000 000
    3- $93 000 000
    4- $150 000 000

  10. както каза Благой „много ми хареса, ама исках още повече да ми хареса“
    Не знам защо очаквах много, може би заради приходите, повечето положителни ревюта. В началото на годината не беше така, даже прогнозирах бокс офис на 1/3 от моментния му.
    На мен лапетата не досадиха, нито романса. Щеше да е яко, ако последната му реплика на въпроса „а сега кво ще правим“ не беше „най-добре да се държим заедно“, ами „втора среща“. Момента с акулата за хранене също ми хареса, според мен беше за да покаже, че „Терора от дълбините“ вече има ново лице.
    За разлика от Влади, на мен тук рапторите ми се сториха по дребни, а главната героиня, въпреки цялата си визуална стерилност и сухарщина бих чукал до пълна парализа.
    Относно поредицата, аз двойката харесвам една идея повече, имам сантимент, избягах от казармата за да я гледам, в митичното кино „Сердика“. Но като гледам пак тази, нещата може да се променят, бях доста зает да псувам шибаното 4ДХ.
    За революцията в киното на първия…..да, той показа че киното без CGI вече няма да е същото, като заслугата наистина е на Т 1000, ама аз бих добавил /пак Камеран/ Бездната, и водното извънземно

  11. Сатъре, уважиенията ми, че си го написал всичко това, явно са ти близки филмът и поредицата. Но тая теория на конспирацията за истинския режисьор е сред най-големите тъпотии, които съм чувал. Тревъроу би те черпил едно пиене ако те чуе, нямам съмнение. Първият филм на Спилбърг не е остарял и с минута към днешна дата, а евреинът е показал как с реквизит колкото на Кукления театър може да превърне една детинска история в шедьовър и то не един път. Това за недостатъчно развитите технологии – тоя аргумент е тотален joke, ще прощаваш.

  12. @SirStevancho
    Явно живееш в свой си измислен „идеален“ свят, щом не си наясно с вмешателствата в киноиндустрията и вярваш като хлапе, че този дето пише:Режисьр е истинския дириген и той „управлява парада“. Смешно и наивно е. Ако се поразрови човек и потърси големите подробности свързани със всяка една продукция, то със сигурност ще попаднеш не на конспирация, а на големи лайна свързани с вмешателството на продуцентите и шефовете на студията във всяка една продукция. Този Тревъроу е просто изпълнителя и нищо повече на това, което е заръчано от Спилбърг и големите босове и то не за друго, но не биха оставили толкова много пари ненадзиравани. Просто те мързи да се ровиш и сам ще разбереш за какви лайна става на въпрос когато е свързано с продукция. И това никак не е учудващо в тази индустрия и всяка друга свързана с милиони кинти заложени.

    Йерархията в киноиндустрията е вече много размито понятие. Там всеки създава студио и става шев /пример Спилбърг/, но за да реализира даден проект му трябва финансиране и тогава се опира до хората с пачките – продуцентите. И нещата са горе долу така преведени на нашенски – Режисьр назначен да заснеме даден проект е като готвач в кухнята – дадено му е да направи прекрасна торта, която трябва да се хареса на всички и да е вкусна не само да изглежда добре. Дават му се в ръцете всички нужни продукти и уреди за тази цел и той почва. Но самия си знае и си казва „Ето всичко е в моите ръце. Аз трябва да се справя…“ и почва. Минава час и идва главния готвач да провери до къде е стигнал и вижда една торна полу-завършена, но нещо не му харесва как е сложил украсата и казва: „това мисля че по-добре ще изглежда ако е тук!, но не пипа за да не развали усещането на готвача, че той си я прави. И си излиза. След като вече е готова готвача му я представя завършена. И той я вижда и казва е това е моята торта. Но не е важно дали аз ще я харесам.Важно е дали ще се хареса на тия отвън. Те ще плащат за да я опитат.

    Относно първия Джурасик…о нека да не го абсолютизираме -има толкова слаби моменти, че дори дразнят – смешната по детски представена сцена как се правят динозаврите от ДНК генома е пълна тъпня и това изобщо го няма в книгата.Но Спилбърг винаги е искал да се хареса и на мало и голямо и затова винаги вкарва и детински елементи. Реално аз лично харесвам тъмния и брутален Спилбъргов стил, както направи Войната на световете,Райън и други истински ленти сериозни и мрачни. Много са слабостите в първата част,но не ми се занимава да ги изброявам. Просто единственото му достойнство е че е първи по ред.

    Технологиите по времето на първата серия са пълен шит и макети и аниматроника и сравнено със днешните са просто като трабант пред мерджан. Аре моля ти се…! Това че от елементарно нещо може да се направи уникален филм е гениалността на определени кино творци и това е факт. Виж един от първите му „Дуел“ от елементарно преследва не с камион правиш съспенс.Е това е гений. И Спилбърг е един именно такъв гений в съвременното кино и дано още има време за да ни радва с киното си.

  13. Ама ти сериозно си решил да забавляваш тая вечер 🙂 Пропускайки първите 4 отделения, дето те учат да пишеш – след това, растейки, запознавайки се с нови хора – никой ли не те научи да не приемаш буквално, че някой като ти каже „дееба пеераса“ – няма предвид, че иска да ебе педераса?

  14. хахахахах
    Trivia
    Jurassic World features many Samsung products including Samsung displays in the lab, Samsung Galaxy phones, Samsung Galaxy Tab tablets, the Samsung Galaxy Gear wearable during the dinosaur hunt and the Samsung Innovation Center building.

  15. Само аз ли забелязах, че Индоминуса имаше човешки зъб в устата в първата сцена, излизайки от клетката си? Мисля, че първоначалната идея е била, че в него има и човешки гени, което би обяснило интелигентноста му и нежеланието на Инджен да говорят за видовете, изпозлзвани при създаването му.
    И между другото – дизайнът му беше прилично тъп, при все че можеха да се поразвихрят и да направят култов монстър, а не някакво безлично лайно между игуана и зъбат хамелион. Т-рексът в края изглеждаше класи над индоминуса.

  16. Малко интересна и полезна информация за филма:

    The Indominus Rex is a hybrid, rumored to be part Tyrannosaurus Rex, Velociraptor, Cuttlefish, and Tree Frog.
    The story idea for this film was created by Steven Spielberg and Mark Protosevich who got together privately on several occasions (without studio observance) to confer the notion of doing another installment in the Jurassic Park franchise.

    The film’s original title was „Jurassic Park: Extinction“.

    The original script was written in three weeks and the studio was pushing for a quick June start. Steven Spielberg decided that they needed some more time to make the movie good, and he had the pull to shut the production down before it started prematurely. Spielberg approved the screenplay in September 2013, and filming finally began in April 2014.

    The dinosaurs in Jurassic World (2015) were created using performance capture. Humans are playing the T-rex dinos. Colin Trevorrow went to ILM before production and conducted a ton of tests. They found that when a human is behind the movements you can feel the weight and it feels unlike what we’ve seen before.

    Jurassic World is the first film in years to filmed in the simple 2:1 aspect ratio. Rather than filming in 2.35:1 or 1.85:1 like the previous Jurassic movies, director Colin Trevorow said in an interview that, „It allows us enough height to fit humans and dinosaurs into a single frame, without giving up that sense of scope. It’s very close to the ratio of the digital IMAX screens, so it will look great in large format. I think other filmmakers will want to give it a try when they see how it looks.“

    One of the ideas featured a group of soldiers that were genetically crossed humans and dinosaurs. This was proposed by John Sayles in 2004 but has been scrapped.

    Many elements on this movie, where actually part of Michael Crichton’s book „Jurassic Park“. For example: When Mr. Masrani and Dr. Henry Wu discuss about the new dinosaur, Dr. Wu tells him „Nothing we have here is natural!“ thats a dialogue taken from the first book „Jurassic Park“, but in the book Dr. Henry Wu tells this to John Hammond.

    The first Jurassic Park film not to be produced by Kathleen Kennedy.

    The first draft done by original writer William Monahan was not set in a jungle or any green environment. As stated back in 2003 by former producer Kathleen Kennedy, „Let’s say it takes place someplace else. It will not be green. We will not go back to the jungle“

    The fastest film to gross over $1 billion in just 12 days, breaking off Furious 7’s record held 2 months ago (17 days to gross the same amount) as well as Universal’s, also Jurassic Park is one of the film series that earned $1 billion for its two films (however Jurassic Park (1993) earned an additional $1 million with its 2011 and 3D reissues).

    Jurassic World broke several records during its opening weekend, including the biggest opening weekend in North America, and the highest-grossing opening worldwide, surpassing The Avengers and Harry Potter and the Deathly Hallows âEUR“ Part 2, as well as becoming the first film to gross $500 million worldwide in its opening weekend.

    The T-Rex in this film is the same T-Rex from Jurassic Park (1993), which hasn’t been seen since the original film (Jurassic Park: The Lost World and Jurassic Park III took place on Isla Sorna and featured their own T-Rexes).

    The first camouflaging dinosaur appears in The Lost World book by Michael Crichton, but the dinosaur was left out of the movie adaptation. In the Lost World book, the Carnotaurus uses a chameleon-like ability to blend into its environment to surprise its victims. In the Jurassic World movie, Indominus Rex uses the same ability in a similar manner.
    Jurassic World is the only movie in the series where the main dinosaur gets killed. The T-Rex in JP, the T-Rex and infant T-Rex in Lost World and the Spinosaurus in JP3 all live. The Indominus Rex gets killed during the final battle between the T-Rex, the Velociraptors and the Mosasaur.

    As the T-Rex arrives to fight the Indominus Rex, it crashes through a Spinosaurus skeleton. This is likely a nod to Jurassic Park 3, which received much criticism for a scene where a Spinosaurus kills a young T-Rex
    The lever-action rifle that Chris Pratt uses in the film is a Marlin model 1895SBL in .45-70 caliber. Although this rifle in this caliber is capable of taking down any animal in North America, it is apparently ineffective on Indominus Rex.

  17. Проекто-репертоарният план на независимия арт проект IK е строго конфиденциален.

    PS Да.

  18. kunts@

    много шокарски фланелки, шапките с динозавърчетата също са яки. Предполагам, че от разпространителите, имате достъп до фен стъф.Замисляли ли сте за фен шоп, не че ще избиете рибата, ама като наградки. Лудия Макс протекторите например, бяха добра идея

  19. Абе сега все още трябва да е кеф цялата работа, никой за никъде не бърза…