Inglourious Kunts: Епизод IX – Филмите-катастрофи

DMS KUNTS!

Надяваме се, че епизодът ни, посветен на филмите-катастрофи, няма да ви се стори чак такова бедствие, че да го спрете преди финалните надписи – защото накрая споменаваме нашите спонсори, без които нямаше да караме ферарита и да се возим на лайнери… Oh, wait!

Както и да е, по темата: т. нар. disaster movies са мултимилионен поджанр с утвърдени традиции, но и с откровени екранни грехове – макар някои от тези продукции да имат своето достойно място в историята на киното (примерно „Земетресението“, „Титаник“ или „Смъртоносно влияние“), повечето са по-скоро лишени от художествен морал експлоатации на зрелището, а и на патологичната нужда на зрителите да наблюдават мащабни трагедии, случващи се на някой друг (примерно „Вулкан“, „Ядрото“ и „Сан Андреас“).

Ескапизмът и очарованието на този тип заглавия обаче са неоспорими, а още по-неоспоримо е, че сме в настроение за всякакви (ката)клизми, както ще си проличи и от този продължаващ близо час епизод на Inglourious Kunts, в който положението (не) спасяват Мартин Ангелов (водещ) § (гостите) Владислав Апостолов, Димитър Дринов и Благой Иванов.

Good luck, have fun:





Similar Posts

Вашият отговор на Дринов Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

27 Comments

  1. Какво значение има дали са практически ефектите?!? В някое време сигурно са казвали – ма тия ползват макети, както сега някой казват – то тва е CGI. Трудът зад качествения CGI е даже повече. Важно е качеството, а не че на някой си дядо му е ковал дъските. „Титаник“ е тъп. 🙂
    Иначе силно начало с Благо Жийзъса и на Хълк трицепса(не бицепса). Kулминацията беше след споменаването на „Ной“. „…те ти МУХЪЛ“ бхахахаххаха, тук ритах от смях. 😀

  2. Специално за Zed 😀 намери частта, където господин Дринов обяснява за „тъпаците, които не харесват „Титаник“ 😀

  3. :Размерът има значение, за подобни зрелища най-вече. Кое е по-добре:
    Кристално качество на 1080p монитор (на 2 / 4K няма какво да се гледа!) за хиляди лв.;
    или мултимедиен проектор за екран/стена (вид на лампата; дистанция) за стотици лв.?

    А какво мислите за подрязването на филмите в различни пропорции? Ако са заснети на FullScreen / IMAX, а за кината решат 2.35:1 – защо за домашно гледане не пускат 16:9 / Open Matte? Понякога излъчват ПълнаКартина по телевизиите. Има доста примери: „Титаник“, „Небесен атлас“, „Небесно царство“, „Гладиатор“, „Боен Клуб“, „Критична точка“, „Инцидентът“, „Дежа вю“ „Американски психар“, „Рамбо“-вци, „Терминатор“-и…
    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=128445

  4. Отново добро попадение – нямам кой знае какви любимци сред този жанр, даже са ми втръснали от известни време, за разлика от жена ми, която може да ги гледа до посиняване – любимите ѝ филми са Deep Impact, Twister, The day after tomorrow и все ме врънка да ги взема за домашната колекция, но аз упорито отказвам засега 🙂

    И без това този месец съм на шпионска вълна с пълната досега колекция за Джеймс Бонд (днес ще гледаме Goldfinger), но по въпроса за disaster movies и геополитическите различия – през далечната ’98 бях в английско и там гледах Армагедон, всичко беше добре, зрелище, мащаби, ефекти, но на излизане се попилях от смях, когато един от зрителите се обърна към дружката си и му каза, че от целия филм най-много му е харесало как парче от метеорита разрушил Париж и гадните „франсета“ си го получили 🙂 Ще очаквам следващия материал!

    Поздрави

  5. Снощи си пуснах на DVD новата Годзила на Едуардс и после лудницата Огнения пръстен на делТоро и се изкефих за пореден път от мащаба на разрушенията. Голяма визия и заснемане и доста добри ефекти. Не знам за вас.Може би не ги харесвате, но и двата са достатъчно прилично направени. Като махнем някои идиотски нишки в сюжета им са невероятни филми.

  6. Eeee най-накрая веднъж да сме на едно мнение с теб UZU! 🙂 Може и по една бира да врътнем като се срещнем.:) :):):)

  7. То и разваленият часовник показва верен час два пъти в денонощието. Иф ю ноу уот ай мийн. 🙂

  8. все тая… ай гоу ту дринк бииър с май френдс хахах
    @Дринов – Уат ю майнт фор дис шийт то талк абаут?

  9. некви бири се въртят горе……..залагам една, че следващия епизод на кънтовете ще е Динозавърски

  10. Значението на практическите ефекти е ОГРОМНО за това какво е готов да инвестира екипът, правещ даден филм, в реализацията на идеите си. Кой квото иска да ми говори – но за мен фактът, че да речем финалът на Интерстелар, е заснет с реални декори, па без значение до колко е оправдано това или помага на идеята и изобщо е смислено и тн. – ме кара да се слюнча от кеф. Да гледам как е правен Титаник винаги ще ми е по-интересно, отколкото да гледам 2 ч. излияния на създадетелите на нещо, правено 3 месеца около зелени стени. Не отричам никакви технологии и тн., пак си гледам филми с кеф. Пица на парче си ям, ама мазната баничка винаги ще е по-близо на сърцето ми и предпочитам тя да ми преебава холестерола.

  11. Какви банички бе, само френска кухня трябва. 🙂 🙂 🙂
    Палци горе за практическите ефекти (когато са направени като хората)! 🙂

  12. Ама естествено, че когато са добре направени, то това е приложимо почти към всичко. Иначе казано – в Grounded, филмчето за направата на шедьовъра The Last of Us има повече говорене за „кино“ като approach и на създателите, и на актьорите, и на всички, отколкото при мейкингките и изобщо историята около много, много други cgi простотии. А говорим за игра.

  13. „The Last Of Us“ caма по себе си е много повече кино, отколкото игра. 🙂