Седмият син

През последните няколко години родната публика доказа, че има афинитет към приключенските и фентъзи филмите и без да се интересува от качествата на конкретното произведение, се изсипва на тълпи в киносалоните, правейки финансови хитове от безобразия като „Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, „47 ронини”, „Дракула: Неразказан” и други.

Имайки това предвид, едва ли е изненада за някого, че най-новото подобно предложение – включващата всевъзможни магически създания фентъзи екранизация „Седмият син”, дебютира начело на тазседмичния боксофис с 25 599 зрители и 260 405 лева. Това е почти идентичен резултат с този на „Хензел и Гретел: Ловци на вещици” (26 250 зр. и 263 918) и макар да не е безобразно голям, като другите два споменати по-горе филма – „Дракула: Неразказан” (40 873 зр. и 334 625 лв.) и „47 ронини”(43 539 зр. и 438 599 лв.) – пак е повече от крайния резултат на „Не казвай сбогом” (24 566 зр. и 189 291 лв.), което е тъжен факт, който няма нужда от коментар.

Другото ново предложение тази седмица, „Твърде лично 3” с Лиъм Нийсън също показва добри резултати. Филмът регистрира 20 186 зрители и 164 244 лева, което е три пъти повече от дебюта на предишната част от серията „Твърде лично 2” (6 319 зр. и 51 606 лв.). Също така, това е повече от резултата на „Закрилникът” (13 006 зр. и 112 089 лв.) на Антоан Фукуа и Дензъл Уошингтън и от последните два филма на Нийсън „Директен полет” (10 577 зр. и 82 065 лв.) и „Билет за отвъдното” (5 055 зр. и 40 469 лв.) взети заедно.

На трето място се нарежда „Падингтън”, който приключва втория си уикенд с 10 573 зрители и 80 478 лева. За десет дни детският филм е спечелил 47 773 зр. и 354 049 лв., и въпреки че вече изостава от „Смърфовете” (8 653 зр. и 368 394 лв.), определено се справя добре. Даже изненадващо добре – за същия период други детски филми с компютърно генерирани главни герои са разполагали с далеч-далеч по-скромни резултати. Примери са „Мечето Йоги” (15 342 зр. и 157 900 лв.), „Котки и кучета 2” (15 672 зр. и 166 747 лв.) и „G-FORCE: Специален отряд” (1З 280 зр. и 118 437 лв.).

След три седмици на върха, „Хобит: Битката на петте армии” губи цели 71% от приходите си и пада на четвърта позиция с резултат от 6 621 зрители и 69 375 лева. За месец разпространение последната част от приключенията на Билбо Бегинс е спечелила 221 912 зр. и 2 195 372 лв. и вече официално е най-касовият филм от трилогията, изпреварвайки „Хобит: Пущинакът на Смог” (208 582 зр. и 2 065 029 лв.).

Пети финишира „Игра на кодове”, който регистрира 7 898 зрители и 67 390 лева, с което общите му резултати до момента стават в размер на 32 301 зр. и 275 168 лв. Това е изненадващо добро постижение за подобен тип филм, изпреварващо крайните приходи на филми като „Не казвай сбогом” (24 566 зр. и 189 291 лв.), „Американска схема” (21 432 зр. и 176 662 лв.) и „Капитан Филипс” (21 086 зр. и 171 207 лв.). Както казахме и миналия път, явно добрите отзиви от чужбина и присъствието на Бенедикт Къмбърбач са се отразили положително на родната публика. Да не повярва човек.

Тази седмица филмите от Топ 10 са били гледани от 82 977 зрители, донесли приходи от 754 779 лева, което е с 10% по-малко от миналата седмица, когато „Хобит: Битката на петте армии” оглави класацията за трети път с 22 717 зрители и 241 841 лева., но с 31,3% повече от миналата година, когато „Вълкът от Уолстрийт” застана начело с 23 392 зрители и 195 944 лева.

[table id=278 /]

<< Предишна седмица

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

2 Comments

  1. В България масово на кино не се ходи, за да се гледат филмите, а за да се видят ефекти и екшън на голям екран. Може би причината е в твърде лесният достъп до филми от торентите, не знам, но много хора казват: Този добър филм (Gone Girl например) ще си го гледам вкъщи, но онзи с много ефекти, макар и тъп (Transormers), няма да мога да го изпитам по същия начин на лаптопа, затова ще го гледам на кино.