Тази седмица войната се завръща на мода и американският боксофис има нов лидер в лицето на Брад Пит и неговия танков екипаж в „Ярост” на Дейвид Ейър. Филмът дебютира с 23,5 милиона, което е близо до резултатите на подобните „Капитан Филипс” (25,7 млн.), „Мъже от стомана” (24,5 млн.) и „Пазители на наследството” (22 млн.). Това е далеч от най-добрите финансови постижения на Брад Пит, но е най-големият уикенд в кариерата на Дейвид Ейър като режисьор, изпреварващ „End of Watch” (13,1 млн.).
Публиката очаквано е предимно от мъже – цели 60%, а 51% от тях са били над 35-годишна възраст, а оценката, която поставят на филма, е „A-” (CinemaScore). Предвид добрите ревюта и липсата на други подобни заглавия в програмата, „Ярост” може да задържи доброто си представяне и през идните седмици.
След две седмици на върха „Не казвай сбогом” на Дейвид Финчър отстъпва на втора позиция с доста нисък спад от 32,6% и резултат от 17,8 милиона, с което, само за 17 дни разпространение, преминава границата от 100 милиона. Филмът разполага със 107 млн. и увеличава значително преднината си пред „Злокобен остров”, от който изоставаше първоначално и който за същия период е разполагал с 95,7 млн. Също така „Не казвай сбогом” вече изпреварва крайните резултати на „Мъжете, които мразеха жените” (102,5 млн.) и със сигурност ще задмине и тези на „Странният случай с Бенджамин Бътън” (127,5 млн.) и ще стане най-касовият филм в кариерата на Финчър.
На трето място е второто ново предложение за седмицата – анимацията „The Book of Life”, която дебютира със 17 милиона. Това е почти идентично с резултата на „The Boxtrolls” (17,3 млн.) отпреди няколко седмици и повече от този на предишния филм на студиото Reel FX „Свободни птици” (15,8 млн.). Латино-ориентираното филмче получава добри оценки („A-” CinemaScore) и прогнозите са, че ще успее да приключи разпространението си с около 50-60 млн.
„Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day” се нарежда на четвърта позиция с резултат от 12 милиона. За десет дни семейният филм на Disney е спечелил 36,9 млн. и ще гони финални приходи от около 70 млн. За същия период, все още въртящият се в кината „Dolphin Tale 2” е разполагал с едва 26,9 млн.
Пети е последното голямо ново предложение за седмицата – „Най-доброто в мен” по Никълъс Спаркс, който дебютира с 10 милиона. Това е наполовина на резултата на тазгодишния „Safe Haven” (21,4 млн.) и миналогодишния „The Lucky One” (22,5 млн.) и като цяло е най-лошият дебют за филм по роман на Спаркс.
Интересно е да се отбележи, че тази седмица в само четири киносалона беше показан „Birdman” на Алехандро Гонзалес Иняриту, който регистрира 415 000 долара – по 103 750 долара на кино, което е вторият най-голям среден резултат за последните две години. Изпреварван е само от „The Grand Budapest Hotel”, който е регистрирал средно по 202 792.
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 116,3 милиона, което е с 28% повече от миналата година, когато „Гравитация” остана начело за трети път с 30 млн., и равно с 2012 г., когато „Paranormal Activity 4” оглави класацията с 29 млн.
Топ 10 според предварителните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Fury | 1 | $23,500,000 | $23,500,000 | |
2 | Gone Girl | 3 | 17,800,000 | -32.6 | 107,069,000 |
3 | The Book of Life | 1 | 17,000,000 | 17,000,000 | |
4 | Alexander and the Terrible, Horrible… | 2 | 12,039,000 | -34.4 | 36,871,000 |
5 | The Best of Me | 1 | 10,200,000 | 10,200,000 | |
6 | Dracula Untold | 2 | 9,900,000 | -57.9 | 40,700,000 |
7 | The Judge | 2 | 7,940,000 | -39.5 | 26,843,000 |
8 | Annabelle | 3 | 7,925,000 | -50.0 | 74,127,000 |
9 | The Equalizer | 4 | 5,450,000 | -43.8 | 89,170,000 |
10 | The Maze Runner | 5 | 4,500,000 | -39.7 | 90,837,000 |