За втора поредна седмица американските зрители доказват, че не всички са проста сбирщина от консуматори, а се намират и интелигентни хора, след като отново предпочетоха качественото кино, олицетворено от „Не казвай сбогом” на Дейвид Финчър, при това в конкуренцията на един куп нови заглавия, водени от „Дракула: Неразказан”.
За своя втори уикенд „Не казвай сбогом” губи едва 28,6% от приходите си, което му отрежда резултат от 26,8 милиона и първото място в класацията. За десет дни филмът е спечелил 78,2 млн., което е само с една идея по-малко от резултата на най-касовия филм в кариерата на Дейвид Финчър до момента „Странният случай с Бенджамин Бътън” (79,2 млн.) – в дългосрочен план „Не казвай сбогом” не би трябвало да има никакви проблеми да задмине крайните му резултати, които са в размер на 127,5 млн. Също така филмът вече изпреварва „Злокобен остров” (75,5 млн.) на Скорсезе и ДиКаприо, от който изоставаше в началото.
На второ място дебютира най-новата интерпретация на историята на Дракула – „Дракула: Неразказан”, който регистрира 23,4 милиона. Това е един приличен резултат, особено на фона на доста хорър разочарования от тази година, сред които и включващият не по-малко иконично чудовище „Аз, Франкенщайн” (8,6 млн.). Също така, дебютът на „Дракула: Неразказан” е по-голям от този на първия филм от поредицата „Подземен свят” (20,8 млн.), с който споделят известни стилистични прилики. В световен мащаб филмът дебютира с общо 62,6 млн.
Филмът с едно от най-дългите заглавия в историята „Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day” – екранизация по едноименната детска книжка – дебютира на трета позиция с 19,1 милиона. Това е малко над официалните прогнози на Disney, но не е нещо впечатляващо предвид факта, че извън „The Boxtrolls” няма други семейни филми, които да са пряка конкуренция. Критиката не е в единодушен възторг от филма, но публиката му дава добри оценки („A-” Cinema Score), което означава, че „Alexander” има шанс да се задържи за по-дълго в класацията.
На четвърто място се нарежда хорър „spin-off”-ът „Анабел”, който приключва втория си уикенд с 16,3 милиона. За десет дни филмът е спечелил 62,1 млн., което е по-малко от резултата на вдъхновителя му „Заклинанието” (83,9 млн.) на Джеймс Уан и „Paranormal Activity 2” (65,6), но пък е повече от резултата на „Коварен капан: Част 2” (60,1 млн.). По всяка вероятност, „Анабел” ще приключи разпространението си с около 80-90 млн., което почти сигурно ще му гарантира продължение.
Пети е последното голямо ново предложение „The Judge” с Робърт Дауни-син и Робърт Дювал, който дебютира с 13,3 милиона. Разбира се, глупаво е да сравняваме резултатите на този филм с останалите високобюджетни изяви на Дауни през последните години, но можем да отбележим, че дебютът му е по-голям от този на „Солистът” (9,7 млн.) от 2009 и е идентичен с дебюта на „Зодиак” (13,3 млн.) на Дейвид Финчър.
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 134 милиона, което е с 29,6% повече от миналата година, когато „Гравитация” остана начело с 43,2 млн., и с 14,3% повече от 2012 г., когато „Твърде лично 2” оглави класацията за втори път с 21,8 млн.
Топ 10 според предварителните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Gone Girl | 2 | $26,800,000 | -28.6 | $78,281,000 |
2 | Dracula Untold | 1 | 23,457,000 | – | 23,457,000 |
3 | Alexander and the Terrible, Horrible… | 1 | 19,100,000 | – | 19,100,000 |
4 | Annabelle | 2 | 16,365,000 | -55.9 | 62,156,000 |
5 | The Judge | 1 | 13,330,000 | – | 13,330,000 |
6 | The Equalizer | 3 | 9,725,000 | -48.1 | 79,885,000 |
7 | Addicted | 1 | 7,600,000 | – | 7,600,000 |
8 | The Maze Runner | 4 | 7,500,000 | -35.5 | 83,840,000 |
9 | The Boxtrolls | 3 | 6,676,000 | -44.3 | 41,032,000 |
10 | Left Behind | 2 | 2,909,000 | -53.8 | 10,920,000 |