Дълго време се чудихме дали по какъвто и да е начин да отразяваме тези награди, но в крайна сметка решихме да ви представим победителите без излишни обяснения. Първо, защото не сме гледали повечето филми, и второ, то какво да коментираме – всички знаем, че последните години родното кино не става за нищо и тези награди са изсмукани от незнайно къде.
Само са споменем, че носителят на голямата награда „Съдилището” на Стефан Командарев сме го гледали и сме на мнение, че е доста далеч от истината. Много брак и творческа неадекватност, това е определението, което най-добре описва филма. Визуално има едно-две добри неща, Асен Блатечки прави добра роля, но всичко останало… Струва ни се, че с друг подход към иначе интересната история, можеше да се получи доста по-добър филм.
Ето пълния списък с победителите, както и мотивировката на журито (чрез zlatnaroza.bg).
ОФИЦИАЛНИ НАГРАДИ
присъдени от международно жури в състав:
председател: Емил Христов (България) – оператор, режисьор на носителя на „Златна роза“ на 31-вото издание на фестивала “Цветът на хамелеона”
и членове: Дуня Клеменц (Словения) – продуцент, носител на „Оскар“ за чуждоезичен филм за “Ничия земя” на Данис Танович
Жан-Франсоа Буржо (Франция) – кинокритик и журналист, директор на международния кинофестивал за Средиземноморски и Черноморски филми Синемед
Юлек Кеджерски (Германия) – дистрибутор и продуцент, директор на професионалната платформа “Манхайм мийтинг плейс” на Международния филмов фестивал в Манхайм
Кристина Стоянова (България/Канада) – кинокритик и изследовател
Голямата награда ЗЛАТНА РОЗА за най-добър пълнометражен филм
се присъжда на „Арго Филм“ ЕООД, продуцент Стефан Командарев, сценаристи – Марин Дамянов, Емил Спахийски и Стефан Командарев, режисьор Стефан Командарев, оператор Красимир Андонов за филма “СЪДИЛИЩЕТО”.
– За дълбокото хуманно отношение и за силата на представяне на психологическия и земен кръстопът
Финансовото изражение на наградата е осигурено от Гражданско сдружение “Възход за Варна”.
Голямата награда ЗЛАТНА РОЗА за най-добър късометражен филм се присъжда на “Портокал” ООД, продуцент Ваня Райнова, сценаристи Павел Веснаков, Ваня Райнова, режисьор Павел Веснаков, оператор Орлин Руевски за филма „ЧЕСТ“.
– За автентичното и художествено поднасяне на деликатна социално значима тема
Специалната награда на град Варна се присъжда на Кристина Грозева и Петър Вълчанов за филма “УРОК“;
Наградата за най-добър режисьор се присъжда на Милко Лазаров за филма “ОТЧУЖДЕНИЕ”;
Наградата за най-добър сценарий се присъжда на Ина Вълчанова и Костадин Бонев за филма “ПОТЪВАНЕТО НА СОЗОПОЛ”;
Наградата за операторско майсторство се присъжда на Калоян Божилов за работата му във филма “ОТЧУЖДЕНИЕ”;
Наградата за най-добра актриса се присъжда на Снежина Петрова за ролята й във филма “ПОТЪВАНЕТО НА СОЗОПОЛ”;
Наградата за най-добър актьор се присъжда на Асен Блатечки за ролята му във филма “СЪДИЛИЩЕТО”;
Наградата за пълнометражен дебют се присъжда на Константин Буров за филма “ОТРОВА ЗА МИШКИ”;
Журито присъжда Диплом за индивидуално постижение на филма “ОМБРЕ” за цялостно актьорско изпълнение
На 32 Фестивал на българския игрален филм ЗЛАТНА РОЗА бяха връчени и следните награди:
Награда на Съюза на българските филмови дейци – на филма “БУФЕРНА ЗОНА”, режисьор Георги Дюлгеров;
Награда на Гилдия Критика към СБФД – на пълнометражния филм “УРОК”, режисьори Кристина Грозева и Петър Вълчанов и на късометражния филм „ЧЕСТ“, режисьор Павел Веснаков;
Наградата на публиката – на филма “ЖИВИ ЛЕГЕНДИ”, режисьор Ники Илиев;
Наградата на акредитираните журналисти – на филма “УРОК”, режисьори Кристина Грозева и Петър Вълчанов
както и две специални награди за цялостно творчество на Цветана Манева, актриса и Христо Ганев, сценарист по повод техните годишнини.
Ние сме силни в театъра, а не в киното. 🙂
То пък и театърът ни е една сила…
Ние в нищо не сме силни в момента. Били сме силни в поезията и театъра, ама преди 100 години. Сега за нищо не ни бива.
Трябва да се развива порно индустрията. Може би там (на)дървеното присъствие на актьорите ще е от полза.
„Съдилището“ става ли ?
:Разбира се, не е задължително „Подкрепете българското“, ако не е особено качествено.
Но все пак трябва да се отразява положението – http://jamesonzlatnablenda.bg/pobediteli/
По-добре от всичко хамериканско, колко хамерикански приходи са си спечелили техните си филми; и техните си награди. А най-наивните реклами са „от номинирания не’нам си колко ТъПи за хОскар“ – ми да е спечелил, няма „втори“, явно е имало „по-добри“!