Принципно слабият откъм сериозни боксофис изпълнения месец септември беше пораздрусан от „Insidious Chapter 2” на Джеймс Уан, който според предварителните резултати е регистрирал 41 милиона за първите три дни от разпространението си, което е вторият най-голям дебют за месеца, след този на „Хотел Трансилвания” (42,5 млн.).
Продължението на нискобюджетния хорър хит на Уан от 2011-та „Insidious” (който при бюджет от 1,5 млн. донесе световни приходи от близо 100 млн.) отбелязва и третия най-голям уикенд за свръхестествен хорър след „Paranormal Activity 3” (52,5 млн.) и предишния филм на Уан „The Conjuring”, който стартира с 41,8 млн. този юни.
Ако резултатът на „Insidious Chapter 2” се запази и след излизането на официалните данни, това ще отбележи едва втория път в историята, в който режисьор има два филма в една и съща година, които дебютират с над 40 млн. Предишният случай е с Уашовски и двете продължения на „Матрицата”.
Публиката, 52% от която са били мъже (висок процент за хорър филм), а 62% под 25 години, е поставила оценка на „Insidious Chapter 2” „B+” (CinemaScore), което е добре за подобен филм, но огромният спад на приходите в рамките на уикенда – подпомогнат от тематичната дата петък 13-ти, филмът стартира с 20,1 млн., което е 49% от общите му приходи – е индикация, че едва ли ще успее да задържи толкова високо ниво и занапред, и най-вероятно няма да успее да достигне до границата от 100 млн. Но при бюджет от 5 млн. това едва ли е от значение.
На второ място се нарежда най-новият филм на Люк Бесон „Коза Ностра” („The Family”), който дебютира с относително приличните 14,5 милиона, което е вторият най-голям дебют в кариерата на режисьора след „Петият елемент” (17 млн.), както и един от най-високите в кариерата на Де Ниро (за филми, в които изпълнява главна роля) от последните десетина години. Оценките за „Коза Ностра” (както на критиката, така и на публиката) са изключително ниски и очакванията са филмът бързо-бързо да изпадне от класацията.
След челния си дебют миналата седмица, „Ридик” на Вин Дизел регистрира характерно висок за фантастично продължение спад от 63,1% и финишира на трето място с резултат от 7 милиона. За десет дни третото приключение на галактическия антигерой Ридик е спечелило 31,2 млн., което е по-малко от приходите на „Хрониките на Ридик” (42,4 млн.) за същия период и повече от тези на първия филм „Пълен мрак”, който разполагаше с 22 млн.
Четвърти с 5,5 милиона е „Lee Daniels’ The Butler”, който за пет седмици разпространение може да се похвали с приходи от над 100 млн. С това той става петият филм в историята на „Weinstein Company”, който преминава тази граница. Предишните са „Гадни копилета”, „Речта на краля”, „Джанго без окови” и „Наръчник на оптимиста”.
Топ 5 закръгля „Сем. Милър”, който приключва шестия си уикенд с 5,4 милиона. До момента успешната комедия на Дженифър Анистън и Джейсън Судейкис е спечелила 131,6 млн. и е на път да стигне „Марли и аз” (143,1 млн.) и да стане вторият най-касов филм в кариерата на Анистън след „Всемогъщият Брус” (242,8 млн.) и първият, в който тя изпълнява главна роля.
Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 87,1 милиона, което е с 34% повече от миналата година, когато „Заразно зло: Възмездие” застана начело с 21,1 млн., и с 5% повече от 2011 г., когато „Цар лъв 3D” оглави класацията с 30,2 млн.
Топ 10 според предварителните резултати:
# | Име | сед. | Приходи Уикенд | Промяна | Общо приходи |
1 | Insidious Chapter 2 | 1 | $41,050,000 | – | $41,050,000 |
2 | The Family | 1 | 14,500,000 | – | 14,500,000 |
3 | Riddick | 2 | 7,000,000 | -63.2 | 31,300,000 |
4 | The Butler | 5 | 5,582,000 | -33.6 | 100,041,000 |
5 | We’re the Millers | 6 | 5,415,000 | -29.6 | 131,602,000 |
6 | Instructions Not Included | 3 | 4,250,000 | -47.8 | 26,581,000 |
7 | Planes | 6 | 3,066,000 | -25.6 | 82,984,000 |
8 | One Direction: This Is Us | 3 | 2,400,000 | -40.7 | 26,887,000 |
9 | Elysium | 6 | 2,050,000 | -34.7 | 88,388,000 |
10 | Percy Jackson: Sea of Monsters | 6 | 1,825,000 | -24.8 | 62,035,000 |