Тази седмица времето в американския боксофис беше „анимационно с елементи на продължение”, след като „Облачно с кюфтета 2” безпроблемно оглави класацията с резултат от 35 милиона долара. Това е повече от дебюта на предшественика му от преди четири години „Облачно с кюфтета” (30,3 млн.), но пък е по-малко от последната анимация на „Sony Pictures Animation” „Хотел Трансилвания”, който миналата година стартира с 42,5 млн. Като цяло резултатът на „Облачно с кюфтета 2” е под очакванията, предвид качествата на първия филм и липсата на сериозна конкуренция, но има шансове да се поправи през идните седмици.

На второ място е победителят от миналата седмица „Prisoners”, който приключва уикенда с 11,2 милиона. За десет дни драматичният трилър с Хю Джакман и Джейк Джиленхол е спечелил 38,9 млн. и ако не стане някоя изненада, би трябвало да приключи разпространението си с около 65-70 млн., което не е зле за 45-милионна драма за отвличането на деца, но е по-малко от резултата на други добре приети сериозни филми, стартирали по същото време на годината, като „Градът” (92,1 млн.) и „Заразяване” (75,6 млн.).

След едноседмично камерно кино разпространение, „С пълна газ” на Рон Хауърд стартира в национален мащаб и финишира на трета позиция с резултат от 10,3 милиона. В сравнение с други спортни драми, като „Кешбол” (20 млн.) например, този резултат не е никак добър, но не е и изненадващ предвид факта, че американците не си падат по Формула 1. Филмът получава добри оценки както от публиката, така и от критиката, така че има шанс да „набере малко скорост” през идните седмици, но много зависи как ще му се отрази задаващата се конкуренция от страна на „Гравитация” и „Captain Phillips”.

Четвърти дебютира романтичната комедия „Baggage Claim”, която приключва уикенда с 9,3 милиона. Това е повече от „Just Wright” (8,3 млн.) и „Our Family Wedding” (7,6 млн.) на същото студио, но е по-малко от предишния подобен филм на Пола Патън „Jumping the Broom” (15,2 млн.).

На пета позиция откриваме още едно ново предложение – режисьорския дебют на Джоузеф Гордън-Левит с участието на Скарлет Йохансон „Дон Джон”, който приключва уикенда с 9 милиона. Това е почти идентичен резултат с „50/50” с Левит, който стартира с 8,6 млн. през същия уикенд преди две години, и доста повече от режисьорския дебют на Бен Афлек „Жертва на спасение”, който регистрира 5,5 млн. Филмът получава добри отзиви от критиката, но публиката не го харесва особено (оценката му е „С+” CinemaScore) и засега не е съвсем ясно как ще се представи оттук насетне.

Чудният филмов концерт на „Metallica” „Metallica Through the Never”, който стартира на 308 IMAX екрана, заема 13-тото място с 1,6 милиона. Следващата седмица филмът ще разшири разпространението си в 650 киносалона и тогава ще можем да се ориентираме по-добре в представянето му.

Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 94 милиона, което е с 9% по-малко от миналата година, когато „Хотел Трансилвания” застана начело с 42,5 млн., но с 13% повече от 2011 г., когато „Dolphin Tale” оглави класацията с 13,9 млн.

Топ 10 според предварителните резултати:

# Име сед. Приходи Уикенд Промяна Общо приходи
1 Cloudy with a Chance of Meatballs 2 1 $35,000,000 $35,000,000
2 Prisoners 2 11,270,000 45.9 38,954,000
3 Rush 2 10,314,000 10,600,000
4 Baggage Claim 1 9,300,000 9,300,000
5 Don Jon 1 9,000,000 9,000,000
6 Insidious Chapter 2 3 6,747,000 -51.1 69,544,000
7 The Family 3 3,674,000 -47.5 31,696,000
8 Instructions Not Included 5 3,380,000 -37.4 38,567,000
9 We’re the Millers 8 2,865,000 -37.1 142,418,000
10 The Butler 7 2,417,000 -42.4 110,281,000

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *