Поглед към удълженото Blu-ray издание на „Хобит” и блог от края на снимките

от на 2013-08-14
 

Почитатели сме на Средната земя и на фантасмагоричните интерпретации на Питър Джаксън по творбите на Дж.Р.Р.Толкин – и доказателство за това е постоянството ни в информационния поток по тема(и)те. Но чак да се прехласваме по „последен снимачен ден” и „още нещичко изтрито/махнато от филма” – не, не сме от вманиачените фенове. За всички тях нетърпеливо очакваното разширено издание за домашно ползване на DVD/Blu-Ray дискове ще се появи на 5 ноември, а най-нетърпеливите могат да си поръчат „Digital Download” още от 22 октомври – като „подгряване” преди 13 декември за новата, втора част – „Хобит: Пущинакът на Смог”.

Изданието на „Хобит: Неочаквано пътешествие” ще съдържа няколко диска, с 13 допълнителни минути (ще се въздържим от подробности по тях, за да могат „die-hard”-феновете да се изкефят, когато ги открият сами!) и още девет часа материали, включително аудио-коментари на Питър Джаксън и Филипа Бойънс и подробен документален „филм-за-филма” в няколко части, с хронология на подготовката в различниите отдели преди началото на снимачния процес, с тренировките на главните актьори, с цялостната дейност в трите снимачни етапа, както и надникване в света на специалните ефекти. Освен това в допълнителните материали е включен и филм, озаглавен поетично „New Zealand: Home of Middle-earth”.

Предлагаме ви една от сцените, отпаднали от последния вариант на филма, която ще фигурира в разширеното издание.

Ако помните, първият филм беше с продължителност 2 часа и 50 минути, в които са предадени около стотина страници от романа – допълваме като сравнение, че „Завръщането на краля” е с 30 минути по-дълъг, но предава материал от около 400 страници. В различните си варианти „Хобит: Неочаквано пътешествие” за домашно ползване варира между Blu-ray-комплект от 5 диска с 3D-изображение, през Blu-ray-комплект от 3 диска до DVD-комплект от 5 диска. Всички те имат като добавка и UltraViolet, което позволява на зрителите да свалят и стриймват филма от различни устройства.

Още една интересна подробност – възможно е да се поръча комплект, включващ двуизмерно и 3D-копие на филма, плюс внушителна като размер скулпурна фигурка, дело на Гери Хънт от Weta, която носи името „Riddles in the Dark” – „Гатанки в тъмнината”, по прочутата сцена между Билбо и Смийгъл, в която Пръстенът намира своя нов собственик.

И сега нещо позакъсняло. В най-последния снимачен ден по сагата, Питър Джаксън се е опитал да изпълни обещанието – да блогва за всичко, което се случва около него, през цялото време, за да приближи максимално феновете до атмосферата на снимачната площадка. Приключвайки работа по третата, заключителна част на „Хобит” – „Дотам и обратно”, Джаксън публикува доста „кратки репортажи”, придружени със снимки:


В 6.30 сутринта неуморният режисьор споделя колко много работа му предстои в последния снимачен ден, как използва огромно количество заснет материал (който се каталогизира и ъпдейтва ежедневно!) за преглед на своя iPad, и как се шегува с екипа си, че ги „упражнява” за големия „гърч” , който ще настъпи, когято Джеймс Камерън се появи в Уелингтън за снимките на „Аватар” 2 и 3 част…


В 8.20 не му е най-любимото време на деня – точно тогава пристига в студиото и е „кълбо от нерви”, тъй като повече от 100 души очакват от него да взема различни решения…


9.15 – Трудно е да се постват снимки, които да не са „спойлъри”. Първите няколко часа са посветени на кадри, които са останали за довършване от предишния ден. Има и камери, които снимат за видеодневниците, но те няма да видят бял свят поне до края на 2015, когато трябва да излезе разширеното издание на третата част…


10.30 – Набег към снимачна площадка А с обяснения за боя на Дуалин и зеления екран, вече имаме 3 кадъра на площадка К, остават още два – и ще сме приключили с площадка F.


12.00 – Местене от К на F, Джаксън използва времето да „проговори” с Хауърд Шор монтирани сцени от втория филм за нужните музикални акценти. За да се движи в график, композиторът се нуждае от поне 10 минути готов, монтиран материал на седмица, но понякога се случва да получи само три и половина…


14.00 – Почивка за обяд, трите „версии” на Ричард Армитидж позират за пост в блога на режисьора. И докато Анди Съркис влиза отново в ролята на маймуната Цезар, отговорностите на режисьор на втория екип и заснемането на последните джуджешки битки поема Кристиян Ривър.


16.30 – И на двата снимачни укипа им остават по четири кадъра, което отнема около 3 часа. Който свърши първи – той ще изпие бирата!


17:30 – Сбогом Дуалин. …Битката продължава.


18.15 – Съревнованието продължава. Един „загрял” режисьор и две от джуджетата, които приключват с участието си в снимките…


20.15 – Още два кадъра, които ще отнемат около час. В палатката Джаксън се чувства като у дома си – споделя пространството с Виктория (отговорник по сценария/скриптър – следи за всичко заснето, нанася забележки и коментари за успешното използване на материала през предстоящите години), монтажиста Джабез (въпреки че е много трудно на този етап, с него Питър Джаксън прави предварителен избор на добрите дубли, иначе в монтажа би било пълен хаос), асистента Себ (който има навика да снабдява режисьора с чаша чай в момента, в който Джаксън протегне ръка – истинско синхронно „шесто” чувство!) и продуцентката Каро(лин) (грижи се всичко да се движи и да е навреме, работят заедно от „Небесни създания”, много важен човек!). Каролин и Виктория са просто перфектни!


21.21 – Почти на финала! Двата екипа снимат синхронно последните си кадри.


22.32 – До момента има 4 или 5 дубъла. Край! Ричард се е справил фантастично. Снимките приключват с щастливи усмивки. И с тъга – наистина е много тъжно на финала…


1.08 – Края на един 20 часов ден, 15 години, посветени на Толкин, 771 снимачни дни… Питър се прибира у дома изтощен – в къща, пълна с тийнейджъри! Очаква го дълга нощ…

А нас ни очакват още доста часове със сагата. Да си пожелаем, да са малко по-добри от първата част.

коментари
 
Отговорете »

 

Коментирайте