Оскари 2013

Да започнем с най-важната, а тази година вероятно и най-противоречивата категория – тази нощ „Арго” официално беше обявен за най-добър филм от Американската киноакадемия и въпреки че Бен Афлек не взе статуетката за най-добър режисьор (Анг Лий получи втория си „Оскар” за режисура, след „Планината Броукбек”), доста фенове и зрители избесняха, че „онзи от „Момиче от Джързи” продължава да печели най-престижните кино-награди тази година.

Ние не смятаме „Арго” за най-добрия филм на годината, но още от „Жертва на спасение” уважаваме Афлек като режисьор. Ако вие обаче сте от възмутените, може би ще се почувствате по-добре като гледате късометражния му режисьорски дебют от 1993. Самото филмче е най-долу, след пълния списък с победителите, но ви предупреждаваме, че по думите на самия Афлек е „ужасно, отвратително, единственият ми късометражен филм, от който ме е срам”.

Сега да се върнем към „Оскар” 2013 – „Животът на Пи” може да се нарече големия победител на вечерта с 4 награди (както вече споменахме, „най-добър режисьор”, операторско майсторство, музика и визуални ефекти – все категории, които са важни лично за нас), Куентин Тарантино взе за „най-добър оригинален сценарий” за „Джанго”, чийто Кристоф Валц беше признат за „най-добър актьор във второстепенна роля”, Дженифър Лорънс и Ан Хатауей взеха съответно главна и второстепенна женска роля, а личният ни Господ Даниел Дей-Луис съвсем предвидимо взе наградата за най-добър актьор за ролята си в „Линкълн”.

Ето и списъка с победителите:

Best Picture
„Argo”
„Amour”
„Beasts Of The Southern Wild”
„Django Unchained”
„Les Miserables”
„Life Of Pi”
„Lincoln”
„Silver Linings Playbook”
„Zero Dark Thirty”

Best Director
Ang Lee – „Life Of Pi”
Michael Haneke – „Amour”
Benh Zeitlin – „Beasts Of The Southern Wild”
Steven Spielberg – „Lincoln”
David O. Russell – „Silver Linings Playbook”

Best Actor In A Leading Role
Daniel Day-Lewis – „Lincoln”
Denzel Washington – „Flight”
Hugh Jackman – „Les Miserables”
Joaquin Phoenix – „The Master”
Bradley Cooper – „Silver Linings Playbook”

Best Actress In A Leading Role
Jennifer Lawrence – „Silver Linings Playbook”
Emmanuelle Riva – „Amour”
Quvenzhane Wallis – „Beasts Of The Southern Wild”
Naomi Watts – „The Impossible”
Jessica Chastain – „Zero Dark Thirty”

Best Actor In A Supporting Role
Christoph Waltz – „Django Unchained”
Alan Arkin – „Argo”
Tommy Lee Jones – „Lincoln”
Philip Seymour Hoffman – “The Master”
Robert De Niro – „Silver Linings Playbook”

Best Actress In A Supporting Role
Anne Hathaway – „Les Miserables”
Sally Field – „Lincoln”
Amy Adams – „The Master”
Helen Hunt – „The Sessions”
Jacki Weaver – „Silver Linings Playbook”

Best Original Screenplay
Quentin Tarantino – „Django Unchained”
Michael Haneke – „Amour”
John Gatins – „Flight”
Wes Anderson & Roman Coppola – „Moonrise Kingdom”
Mark Boal – „Zero Dark Thirty”

Best Adapted Screenplay
Chris Terrio – „Argo
Lucy Alibar, Benh Zeitlin – „Beasts of the Southern Wild”
David Magee – „Life Of Pi”
Tony Kushner – „Lincoln”
David O. Russell – „Silver Linings Playbook”

Best Foreign Language Film
„Amour”
„Kon-Tiki”
„No”
„A Royal Affair”
„War Witch”

Best Animated Feature Film
„Brave”
„Frankenweenie”
„ParaNorman”
„The Pirates! Band Of Misfits”
„Wreck-It Ralph”

Best Original Song
„Skyfall” – „Skyfall”
„Before My Time” – „Chasing Ice”
„Pi’s Lullaby” – „Life Of Pi”
„Suddenly” – „Les Miserables”
„Everybody Needs A Best Friend” – „Ted”

Best Cinematography
Claudio Miranda – „Life Of Pi”
Seamus McGarvey – „Anna Karenina”
Robert Richardson – „Django Unchained”
Janusz Kaminski – „Lincoln”
Roger Deakins – „Skyfall”

Best Film Editing
William Goldenberg – „Argo”
Tim Squyres – „Life Of Pi”
Michael Kahn – „Lincoln”
Jay Cassidy and Crispin Struthers – „Silver Linings Playbook”
William Goldenberg, Dylan Tichenor – „Zero Dark Thirty”

Best Costume Design
Jacqueline Durran – „Anna Karenina”
Paco Delgado – „Les Miserables”
Joanna Johnston – „Lincoln”
Eiko Ishioka – „Mirror Mirror”
Colleen Atwood – „Snow White and the Huntsman”

Best Documentary Feature
„Searching For Sugar Man”
„5 Broken Cameras”
„The Gatekeepers”
„How To Survive A Plague”
„The Invisible War”

Best Visual Effects
„Life Of Pi”
„The Hobbit: An Unexpected Journey”
„Marvel’s The Avengers”
„Prometheus”
„Snow White And The Huntsman”

Best Production Design
Rick Carter, Jim Erickson, Peter T Frank – „Lincoln”
Sarah Greenwood, Katie Spencer – „Anna Karenina”
Dan Hennah, Ra Vincent, Simon Bright – „The Hobbit: An Unexpected Journey”
Eve Stewart – „Les Miserables”
David Gropman, Anna Pinnock – „Life Of Pi”

Best Original Score
Mychael Danna – „Life Of Pi”
Dario Marianelli – „Anna Karenina”
Alexandre Desplat – „Argo”
John Williams – „Lincoln”
Thomas Newman – „Skyfall”

Best Make Up
„Les Miserables”
„Hitchcock”
„The Hobbit: An Unexpected Journey”

Best Sound Editing
„Skyfall” and „Zero Dark Thirty”
„Argo”
„Django Unchained”
„Life Of Pi”

Best Sound Mixing
„ Les Miserables”
„Argo”
„Life Of Pi”
„Lincoln”
„ Skyfall

Best Documentary Short Film
„Inocente”
„Kings Point”
„Mondays At Racine”
„Open Heart”
„Redemption”

Best Animated Short
„Paperman”
„Adam And Dog”
„Fresh Guacamole”
„Head Over Heels”
„Maggie Simpson In The Longest Daycare”

Best Live-Action Short Film
„Curfew”
„Asad”
„Buzkashi Boys”
„Death Of A Shadow”
„Henry”

А сега обещаният късометражен режисьорски дебют на Бен Афлек с очарователното заглавие „I Killed My Lesbian Wife, Ηung Ηer on a Μeathook & Νow I Have a Three-Picture Deal with Disney.”.

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

24 Comments

  1. Гигантически талантливата Джесика Частейн, която направи безумно силна роля в Zerp Dark Thirty пренебрегната заради Лоурънс и титаничната Сали Фийлд, пренебрегната заради ревливата Хатауей?? Не е истина…

  2. Айдееееее сега се започва… Най-накрая излязоха Оскар-ите…
    Сега ще се започне с един хейт едно плюене и вкарване във филми и полемики по хубавия Арго.
    Много обичам да ви чета глупостите…. ;)хихих Така че давайте вие сте… 🙂
    П.С. Казах хубавия Арго… не съм казал, че е най добрия филм на годината или най великия филм на всички времена.. Но филмчето си е хубаво. Точка.

    Няма да коментирам самите Оскари искам да изкоменирам нещо друго.
    Не знам дали сте забелязали, но последните години Оскар-ите се размиха.. смисъл вече няма филми с отявлено доминиращо значение и много на брой Оскари. Виждаме няколко филма, които си поделят по 2-3-4 Оскара. Не е ли интересно? Мен ми е интересно, защото имам чувството, че Холивуд го правят нарочно. Разнородни филми печелят разнородни награди. А тази година това понятие просто просто отвсякъде. За какво говоря ли? Ами нали все се казва, че главна мъжа роля печели и филм на годината, най-добър режисьор пеели и най добър филм и т.н. Което на практика тази година няма нищо общо с тези модели на поведение на Холивуд. Казвам, че като че ли го правят нарочно, защото имам чуството, че се опитват (всъщност вече не знам какво се опитват да правят) някак си да избягат от стереотипите на Оскарите и да ги променят малко. И затова дават бивали и небивали награди…
    Между другото дадоха ли Оскар за цялостен принос и на кой го дадоха???

  3. Арго е приличен филм. Само толкова. Няма да хейтя 1 ферман надолу, но съм разочарован. До The Hurt Locker нещата бяха поносими…ясно е, че има големи политически съображения в награди като „Оскарите“, дори чалгарските конкурси тип „Евровизия“.

    Арго обаче пресоли манджата. Вижте как се месим в държави, които не разбираме, как се омазваме и как трябва да ни викате герои, че „никой не беше изоставен“. Да…и вижте брадатите, страшни мюсюлмани.

  4. Айде и аз да похейтвам малко!

    Пропагандата си върви с пълна сила. Дори очаквах Zero Dark Thirty да вземе за най -добър филм! Ама то пък вече Бин Ладен не е модерен пък и щеше да е твърде видно. 😉

    И защо Brave взима за анимация? Wreck-It Ralph e много по- добър!!!

  5. Доволна съм от разпределението във всички категории без основната.
    Още по-доволна съм, че Бигълоу не спечели нищо.
    Относно политическата конюнктура в награждаването на Арго – еми, има си я.
    Сред номинираните – и Пи, и Джанго са много по-хубави и по-важни филми. Зверовете на дивия юг – също (но той си беше аутсайдер поначало). Въпреки това Арго не е тъпнята, която мнозина го изкарват. Аз го харесвам, също харесвам и работата на Афлек като режисьор.
    Бих поспорила само върху две награди – на Ан Хатауей и Крис Терио, но все пак – стават.

    Въпреки изложените ми пристрастия, обаче – наградите тази година са маса конформистки.

  6. Brave взе Оскара само защото е от Pixar.Аз съм сигурен,че ако беше от дриймуъркс нямаше да го вземе. А колкото до Арго – Това е най-надцененият филм на всички времена.

  7. Съгласен за Wreck-It Ralph. Странен избор. Пък и единствения що-годе неочакван (поне за мен)
    От 9-те номинирани за филм – Арго бе един от най-слабите. Не че е лош, но е посредствен. Нищо лошо за Афлек – страхотна режисюра…(още ми е интересно, защо не бе номиниран), но пък чак „най-добър филм“…и награда връчена от „г-жата“. Дойдеми малко в повечко.
    Евала на Дей Луис, евала на Анг Лий (напълно заслужена награда), както и на Валц. Моите фаворити. Наградата на Лоурънс също е хубава новина. Това че бе предпочетена пред Частейн, никак не ме изненадва. Нека се поощряват младите. 😀 Несъмнено е талантлива актриса (ама нека се спре с тези тийн глупости, в които се снима и да се средоточи в работата си с Ръсел.

    Големия победител определно е Животът на Пи. Пълно безумие е Арго да вземе наградата за адапт.сценарии за сметка на него!!! Но все пак да си избран за най-добър филм и да си тръгнеш само с 1-2 Оскара си е за присмех. Което ясно показва, до колко са обективни тези награди. Явно тази година трябвше да се даде Оскар-а на полит.филм и това бе свършено…ала поне да беше Враг номер 1.

    ТА в крайна сметка нищо изненадващо през тази сравнително слаба година.
    Щеше ми се още някоя награда за Ханеке и Любов (като фен на европ.кино), но в американски награди…трудна работа. Все пак си взе най-важната и съм доволен.

  8. Абе хора, я си свиркайте:)

    Космическа одисея, Шофьор на такси, Изкуплението Шоушенк и още десетки други – без Оксари… Хичкок пък какво да каже?

    А за индивидуални награди даже няма какво да почваме – не само абсолютен и скандален игнор в случаи на Вал Килмър, Малкълм Макдауъл или Гари Одлман, но и сгрешено дадени награди на добри актоьри: на Дензел за Тренировъчен ден, а не за „Помни титаните“ или „Джон Кю“ или „Филаделфия“, на Ръсел Кроу за Гладиатор, а не за Красив ум.

    Дори някой да не е сългасен с конкретните примери – чаткате ми мисълта. За мен като цяло годината е слаба като филми за Оскар. Може би най – ми се щеше Клинтън, просто защото имаше най-много…. „movie“ в него.

    Аз тая година лично си дадох „кефовия“ Оскар на „Dark Knight Rises“, затвърдих си Дейниъл Дей Люис като един от най – силните актьори евър, нарадвах се на 15-на гилти плежъра и това е.

    Така или иначе надали пак ще се повтори скоро в категория за на-добър филм да се състезават Форест Гъмп, Криминале и Икзуплението Шоушенк, така че – споко. Даже след прекръстването вече за мен загубиха малко тежест… Академи Ауорд някакси друго беше.

    😉

  9. А какво да кажем за най-много номинираният Питър О’Тул. В Троя играе брилянтно но отново е подминат. Дензъл играе страхотно в Полет, но поне тази година според мен наградата за най-добър актьор отиде при достойния.
    Дженифър Лоурънс не трябваше да я удостояват за сметка на Частейн, но това е лично мнение.
    Колкото до филм на годината – аз бях за „Джанго“. Според мен той трябваше да вземе и наградата за „Най-добро операторско майсторство“.
    Но като цяло най-очакваната награда отиде за поддържаща мъжка роля – Валц е просто страхотен !

  10. С иключение на ДДЛ единственият, който заслужаваше статуетката за главна мъжка роля беше Хоакин Финикс. Дензел ми е абсолютен любимнец, но…

  11. „Арго“ е най-голямото Оскарово недоразумение от „Влюбеният Шекспир“ насам. Всеки един от останлите 8 филма беше по-добър от победителя. Уви, не винаги най-добрите печелят.

  12. на фона the hurt locker i crash Арго е добър. Не от вчера оскар взимат средняшки филми. Няма и да е за последно…

  13. Лично мое мнение, но „Crash“ е в пъти по-добър от „Argo“, въпреки че и тогава имаше по-достойни победители 🙂

  14. Абе не се палете толкова на тия награди, според мен… Аз лично мисля, че всяко издание трябва да се гледа по следния начин: Ако оценят голям актьор/актриса/филм подобаващо – супер. Оттам нататък – все тая 🙂 Просто тръгне ли се по тоя път на кое е слабото решение – няма път назад, само въртене в кръг. Оскарите вече имат желязна вътрешна логика на раздаване и няма смисъл от много размисъл пост- и префактум. Ако се гледаше чистия принос към филмовото изкуство, то дори има години, които едва ли не трябва да бъдат скипвани. Но Оскарите си отиват в ясна посока, която кореспондира с реалноста, в която живеем – самият факт, че може да има до 10 номинации на фона на цялостния крап, който се бълва, е показателен. Светъл лъч в тазгодишното издание е мъжката поддържаща роля и това е. Другите си бяха ясни. 🙂

  15. За да вземе „Brave“ Оскара, значи гласуващите просто не са гледали ParaNorman & Wreck It Ralph.

    Не знам защо трябва да се връзвам на някакви хора, които дори не си правят труда да гледат всички филми.

  16. Церемонията ми хареса – като визия, сценарий, а и водещият не беше малоумен клоун, както в последните години!
    Голяма полемика за Арго. Нямам търпение да го изгледам, но нужно ли беше президентшата да връчва наградата?! Защо по дяволите толкова открито политизират оскарите?! Но и аз, като Анита, съм доволен, че този път имаше кой друг да попие патриотичните пръски на народа и Катрин Биглоу гризна дръвцето! 😀
    Харесвам Jennifer Lawrence, но оскарът тази година не беше за нея. Но както често се случва, след пренебрегване на предишни награди – The Winte’s Bone от 2011, сега се реваншираха. Тъпа и порочна практика.
    Brave също ме изненада. Paranorman беше чудовищно добър!

  17. „ParaNorman“ не съм го гледал, но се радвам за „Храбро сърце“, който беше оплют незаслужено!
    А „Арго“…не знам. Отдавна съм го забравил и не мога да преценя дали заслужава нещо или не.

  18. Не ги гледах – хич – и за роклите кой с каква нищо не разбрах ….И в ютюб нито една реч не гледах …. нещо съм се повредил сигурно
    Имало е години които съм стоял по нощите – и съм се вълнувал в пет сутринта кой е спечелил еди какво си …на другия ден обикновено съм единствения в офиса, който знае какво е станало ….И миналата година имаше някакво вълнение – покрай иранския филм – Даже си пусках конвулсивно на реплей аксептанс спийч-а на режисьора…
    Но сега резистенциите ми бавно и неусетно взеха връх – Арго не отивам да го гледам – ей така – въпреки, че съм фен на първите му два филма…Нещо в Арго ме спира- преди още да съм го видял, за да загрея що е то – Дали животът ми няма да е същия след като не съм видял Арго ? Не съм видял (и чул) Ан как пее – сигурно е с чувство ….

    Иначе хич не искам и с филмите да става като с театралните сезони в София – доволен съм истински като съм видял една наистина добра работа на сезон ….

    Сега си го получих с Джанго – така ме разнесе, че все едно съм видял ‘сичките рокли на ‘сичките дизайнери….Година вече сигурно има от както видях и филмът за детето и бащата от дивия юг …. за тези двата съм благодарен – сигурно е немалко като се замисли човек ….

  19. Като каза „аксептан спийч“, та се сетих, речта на Афлек на „Златните глобуси“ беше чудна. Някак си, сега го харесвам още повече. Оскаровата още не съм я гледал.