Първата ни мисъл, поглеждайки победителите на тазгодишните награди
http://www.youtube.com/watch?&v=-6BW3QWfJpc

Първата ни мисъл, поглеждайки победителите на тазгодишните награди „Златен глобус”, е „Ако някой ни беше казал преди няколко години, че Бен Афлек ще вземе награда за най-добър режисьор, след като останалите номинирани са Спилбърг, Тарантино, Бигълоу и Ли…” И не само Афлек получи „Златен глобус” за най-добър режисьор, но и неговият „Арго” е обявен за най-добър филм. Все още не сме гледали голяма част от останалите номинирани, така че няма да коментираме, ще кажем само, че въпреки че определено ни допадна, не намираме „Арго” за нещо специално и след няколко години едва ли често ще си спомняме за него.

Даниел Дей-Луис съвсем разбираемо печели за най-добър актьор в категория драма, докато Хю Джакман за актьор в мюзикъл или комедия – благодарение на това обединяване на жанровете тази година „Клетниците” печели в категория „комедия”, което си е доста забавно. Но като мюзикъл сме сигурни, че напълно го заслужава. Останалите победители няма да коментираме подробно, просто защото нямаме време. Ще кажем само, че някои ни радват – Куентин Тарантино за сценарий, Джесика Частейн за “Zero Dark Thirty” и втората поредна награда на „Homeland” за драматичен сериал, както и наградата на „Храбро сърце” за анимация, тъй като харесваме филмчето и смятаме, че изяде доста пресилени хули. Останалите награди са ни по-скоро безразлични, отколкото дразнещи.

Церемонията по награждаването се проведе тази нощ, а по-долу можете да видите пълния списък с победителите.

MOVIES

Best Picture, Drama:
“Argo”
“Django Unchained”
“Life of Pi”
“Lincoln”
“Zero Dark Thirty”

Best Picture, Musical or Comedy:
“The Best Exotic Marigold Hotel”
“Les Misérables”
“Moonrise Kindgom”
“Salmon Fishing in the Yemen”
“Silver Linings Playbook”

Best Director:
Ben Affleck, “Argo”
Kathryn Bigelow, “Zero Dark Thirty”
Ang Lee, “Life of Pi”
Steven Spielberg, “Lincoln”
Quentin Tarantino, “Django Unchained”

Best Actress, Drama:
Jessica Chastain, “Zero Dark Thirty”
Marion Cotillard, “Rust and Bone”
Helen Mirren, “Hitchcock”
Naomi Watts, “The Impossible”
Rachel Weisz, “The Deep Blue Sea”

Best Actor, Drama:
Daniel Day-Lewis, “Lincoln”
Richard Gere, “Arbitrage”
John Hawkes, “The Sessions”
Joaquin Phoenix, “The Master”
Denzel Washington, “Flight”

Best Actor, Musical or Comedy:
Jack Black, “Bernie”
Bradley Cooper, “Silver Linings Playbook”
Hugh Jackman, “Les Misérables”
Ewan MCGregor, “Salmon Fishing in the Yemen”
Bill Murray, “Hyde Park on Hudson”

Best Actress, Musical or Comedy:
Emily Blunt, “Salmon Fishing in the Yemen”
Judi Dench, “The Best Exotic Marigold Hotel”
Jennifer Lawrence, “Silver Linings Playbook”
Maggie Smith, “Quartet”
Meryl Streep, “Hope Springs”

Best Supporting Actress:
Amy Adams, “The Master”
Sally Field, “Lincoln”
Anne Hathaway, “Les Misérables”
Helen Hunt, “The Sessions”
Nicole Kidman, “The Paperboy”

Best Supporting Actor:
Alan Arkin, “Argo”
Leonardo DiCaprio, “Django Unchained”
Philip Seymour Hoffman, “The Master”
Tommy Lee Jones, “Lincoln”
Christoph Waltz, “Django Unchained”

Best Screenplay:
Mark Boal, “Zero Dark Thirty”
Tony Kushner, “Lincoln”
David O. Russell, “Silver Linings Playbook”
Quentin Tarantino, “Django Unchained”
Chris Terrio, “Argo”

Best Original Score:
Dario Marianelli, “Anna Karenina”
Alexandre Desplat, “Argo”
Tom Tykwer, Johnny Klimet & Reinhold Heil, “Cloud Atlas”
Michael Danna, “Life of Pi”
John Williams, “Lincoln”

Best Original Song:
“For You” from “Act of Valor”
“Not Running Anymore” from “Stand Up Guys”
“Safe and Sound” from “The Hunger Games”
“Suddenly” from “Les Misérables”
“Skyfall” from “Skyfall”

Best Foreign Language Film:
“Amour”
“A Royal Affair”
“The Intouchables”
“Kon-Tiki”
“Rust and Bone”

Best Animated Feature:
“Rise of the Guardians”
“Brave”
“Frankenweenie”
“Hotel Transylvania”
“Wreck-It Ralph”

Cecil B. DeMille Award:
Jodie Foster

TELEVISION:

Best Television Comedy or Musical:
“The Big Bang Theory”
“Episodes”
“Girls”
“Modern Family”
“Smash”

Best Television Drama:
“Breaking Bad”
“Boardwalk Empire”
“Downton Abbey”
“Homeland”
“The Newsroom”

Best Miniseries or Television Movie:
“Game Change”
“The Girl”
“Hatfields & McCoys”
“The Hour”
“Political Animals”

Best Actress, Television Drama:
Connie Britton, “Nashville”
Glenn Close, “Damages”
Claire Danes, “Homeland”
Michelle Dockery, “Downton Abbey”
Julianna Margulies, “The Good Wife”

Best Actor, Television Drama:
Best Actor, TV Drama Steve Buscemi, “Boardwalk Empire”
Bryan Cranston, “Breaking Bad”
Jeff Daniels, “The Newsroom”
Jon Hamm, “Mad Men”
Damian Lewis, “Homeland”

Best Actress, Television Comedy Or Musical:
Zooey Deschanel, “New Girl”
Lena Dunham, “Girls”
Tina Fey, “30 Rock”
Julia Louis-Dreyfus, “Veep”
Amy Poehler, “Parks And Recreation”

Best Actor, Television Comedy Or Musical:
Alec Baldwin, “30 Rock”
Don Cheadle, “House of Lies”
Louis C.K., “Louie”
Matt LeBlanc, “Episodes”
Jim Parsons, “The Big Bang Theory”

Best Actress In A Mini-series or Motion Picture Made for Television:
Nicole Kidman, “Hemingway and Gellhorn”
Jessica Lange, “American Horror Story: Asylum”
Sienna Miller, “The Girl”
Julianne Moore, “Game Change”
Sigourney Weaver, “Political Animals”

Best Actor in a Mini-Series or Motion Picture Made for Television:
Kevin Costner, “Hatfields and McCoys”
Benedict Cumberbatch, “Sherlock”
Woody Harrelson, “Game Change”
Toby Jones, “The Girl”
Clive Owen, “Hemingway and Gellhorn”

Best Supporting Actress in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television:
Hayden Panettiere, “Nashville”
Archie Panjabi, “The Good Wife”
Sarah Paulson, “Game Change”
Maggie Smith, “Downton Abbey”
Sofia Vergara, “Modern Family”

Best Supporting Actor in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television:
Max Greenfield, “New Girl”
Ed Harris, “Game Change”
Danny Huston, “Magic City”
Mandy Patinkin, “Homeland”
Eric Stonestreet, “Modern Family”

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

22 Comments

  1. Един въпрос: Как се превежда Best Original Score? 😕

    Иначе за наградите – и аз съм на вашето мнение за Арго. И е странно, че Афлек печели наградата на критиците и глобус, а го няма сред номинираните за Оскар. А Amour трябва да е доста добър, щом пак е избран пред The Intouchables.

  2. За мое най-голямо съжаление Ан Хатауей победи невероятната Сали Фийлд 🙁 надявам се, че на оскарите това недоразумение ще бъде поправено, защото посредствена актриса като Хатауей да бие титан от ранга на Сали – безумие е…

  3. Original score е цялостна музика, написана специално за филма (apply-ва композиторът).

    Така че тези, които използват стари записи или смес от различни автори, не могат да участват в тази категория.

    А Глобусите са…. странни. Аз се радвам за Кристоф, сценария на Тарантино и наградата на Скайфол за песен. Арго ми хареса повече, отколкото на Дринов, но пак ми е изненада изборът.

  4. @Zhivko Petrov
    Не съм съгласен, че Хатауей е посредствена актриса. Последните години тя доказа, че нещо много повече от симпатично лице абонирано за романтични комедийки. Все пак без качества не се дават две номинации за Оскар и две за Глобус. Ясно е че Сали Фийлд е колос, но при наградите се гледа не цялостното творчество, а конкретната роля, а ролята на Фантин в „Клетниците“ предполагам, че е била далеч по-драматична от ролята на Сали Фийлд в „Линкълн“… още повече, че е носела и допълнителен бонус за трудност, предвид това че е изисквала непрекъснато пеене 🙂

  5. Ролята на Мери Тод Линкълн е една от най-трудните в продукцията. Мери е била много сложен и противоречив образ, който изисква огромен талант за да се пресъздаде реалистично. Това трябва да се види – движенията и, гримасите, тонът с който говори, погледите…Сали се справя геройски, имайки предвид, че тя 10 години по-възрастна от Даниел Дей-Луис, а Мери е била 10 години по-млада от Линкълн. Колкото и добра да е Хатауей в Клетниците, а едва ли е по-добра от Ума Търман, която направи най-запомнящата се Фантин, тази награда беше за Сали и аз силно се надявам, че в края на февруари третият и Оскар ще е факт…

  6. Наградата за Арго е огромно недоразумение за мен. В една категория с Линкълн и да вземе глобус – това е абсурд просто..
    И да – колко да е пък по-хубав този Amour от the Intouchables – wе’ll put it through the test, hm

  7. Не съм гледал нито „Линкълн“, нито „Клетниците“, но това, което чувам отвсякъде е, че Ан Хатауей, правила феноменална роля, нищо, че е на екран само няколко минути – все пак Антъни Хопкинс разцепи с Лектър само за 8 минутки!

    По другия въпрос също не мога да се изкажа на 100% защото не съм гледал „Любов“, но съм гледал „Недосегаемите“ и на базата на филмографията на Ханеке не виждам никакъв проблем, „Любов“ да е по-добрият филм. „Недосегаемите“ е просто „фийл гууд муви“, не мисля, че блести с някакви кинематографични качества. Може би само с изпълнението на чернокожия актьор.
    Не знам, такова поне е моето мнение.

  8. Amour е невероятен филм, но за малко по особена публика. Нищо чудно не виждам в наградата му. И Оскар-а му е негов 100%. Личен фаворит ми е за 2012-та. Но всеки с вкуса си.
    Арго и 30 минути…на Бигалоу не съм ги гледал, но тези политически филми в последните години,все повече взеха да налазват покрай Оскарите и да претендират за нещо, което на мен не ми се нрави. Явно е модерно и се тачи пред критиците.

    Наградата за Храбро сърце ми е странна, не че годината бе много силна в анимацията(всъщност филмчетата бяха странно еднакви в доста отношения, като се почне с навлизането на хорър елементи в половината от тях и проблеми на героя в семейно отношение(Паранорман, Франкенуини, brave, Хотел Трансилвания, Лоракс, ех никой не ги разбира младите 🙂 )), но Паранорман например е далеч по-добър.

  9. Фактът, че “Homeland” побеждава “The Newsroom” е показателен, че тия не са мислили, докато са избирали.

    “The Newsroom” е може би най-брилянтното нещо създавано в телевизията за последните няколко години. Да не говорим, че ако се занимаваш професионално с медии, този филм е по-надъхващ от четенето на „Майн кампф“ за запален неонацист….

  10. А трябва ли да говорим, че Кевин Костнър е предпочетен пред Бенедикт Кимбърбач?!

  11. @34
    ПолИтиката винаги е модерна! 🙂
    Аз съм фен на „Brave“ и се радвам че взе, защото го охулиха незаслужено. Това ми е по-скоро политическа ( 🙂 )позиция, отколкото критическа оценка. 🙂

    @МКТ
    Не съм гледал „The Newsroom“ и не знам колко заслужава, но „Homeland“ е много силен! Е, втория сезон малко изпусна нещата, но пак!
    За “Hatfields and McCoys” чувам само невероятни неща, а по-принцип Кевин Костнър е дОбър, така че не се учудвам. Иначе Къмбърбач беше номер едно в „Холмс“. 🙂

  12. Homeland поне за мен си беше лесно предвидима скука, която изгледах малко на вентилаторен метод. Единственото, което бе интересно е как точно са обърнали Броуди в „правата вяра“. Вторият сезон дори не съм си правил труда да го гледам.
    Докато Newsroom е брилянтна телевизия!

    Бай Кевин, че е титан, титан си е, но някак си съм крайно скептичен към поредната американска селска история с елементи на престрелки. А Холмс и Кимбърбач са не злато, не платина, а направо диаманти!

  13. И такаааа…
    Дойде ред и аз да се изкажа във всичката тази галимация покрай номинациите за Оскар и наградите Златен Глобус. Ако може. Извинявам се предварително, че ще излезе малко дългичко.
    Първо Оскар-ите. Доста интересни номинации бих казал, но не се учудвам.
    Ще изкажа впечатление какво липсва в тях поне за мен.
    Липсва Облакът Атлас. Според мен си залужаваше поне номинация за грим, ако не за друго.
    Тарантино липсва в номинацията за режисьор и има защо ще стигна и до там.
    Не се учудвам за Линкълн изобщо. Знаем много добре увлеченията както на американците така и на хората от гилдията по историческите драми, особенно свързани с историята им, та не се учудвам ни най малко. Не съм гледал още филма, но съм 100% сигурен, че е хубав филм. Клетниците също не съм гледал (има го в 3Д ИМАКС Замунда.. да се слави името й.. но чакам буквички щото не искам да се напрягам.)
    Не знам, защо плюете по Арго. Мен филма лично ми хареса. Не блести с кой знае какво, има си кусури, но като цяло е много хубав и нормален филм. Браво на Афлек. Халал да му е Глобуса, колкото и някой да твърдят, че по „великите” режисьори го заслужавали повече. Живота на Пи също не съм гледал, но аз харесвам „колоритните” филми и сигурно ще е хубав. Надявам се.
    Не мога да кажа за The Master нищо за момента, но смятам, че сигурно заслужава повече. Но такъв е избора на разбирачите. Ние може само да стоим от страни и да недоволстваме или да бъдем доволни.
    Глобусите. Не разбирам какво се хапете само. Афлек не го заслужавал, по го заслужавала Бигалоу или Тарантино или колоса Спилбърг. Просто някой хора са сметнали, че за тази 2012 година момчето се е справило по-добре отколкото останалите „колоси”. Това колко точни и акуратни оценки и преценки имат е съвсем отделен въпрос, нали така?
    Снощи гледах „Джанго без окови”
    Моля простете новежеството ми, че пускам тук мнението си, но все още нямате ревю на филма и смятам, че тук е доста подходящо за това. Гледах го на 3Д ИМАКС Замунда (да се слави името й .. алилуя 😉 )Както и да е.

    Не знам дали сте забелязали как излизат на „пазара на киноиндустрията” млади таланливи режисьори (Тарантино, Нолан, Шиаламан, че дори тук мога да впиша и Дейвид Кроненбърг и.тн. Онзи ден гледах най новия му филм „Космополис”. Честно казано изобщо не ми хареса. Аз ли не го разбрах или просто е голяма тъпотия да гледаш как 5 човека седят 2 часа в една лимузина и дрънкат небивалици за състоянието на икономическия пазар и то по такъв начин, че не можеш да разбереш нищо.. Добре, че беше накрая Пол Джамати та мааааалко разнообрази края на филма. Филм нямащ нищо общо с ранния Кроненбърг), които в началото започват да правят наистина свежи и запомнящи се филми, със свежи идеи, нестандартен подход и огромна орининалност. Филми придобиващи култов статус и оставащи в историята. С течение на годините тези режисьори започват полека лека да се изчерпват. Да им лиспва идейност, креативност и т.н. Шиаламан, колко по напредва толко по бозави филми прави. Нолан, като, че ли и той започна май с малко по малки темпове да се изчерпва. Надявам се да не се осере Intersttelar. За съжаление в наши дни доста бързо взеха да го правят, 5-6 филма и край, което е наистина жалкото. Дали Холивуд ги претопява или има друга причина, не знам. Но е много гадно да гледаш кадърни режисьори, които са имали и внасяли свежи идеи, подходи, стилове и т.н. в киноиндустрията да залязват постепенно и да правят все по слаби и посредствени филми.
    За съжаление същото се получава и с Тарантино. Този невероятен уникален Саутърн, който се чакаше с огромно нетърпение. И който както и очаквах просто ме порази с посредствеността си (Очаквам сега заклетите фенове на Тарантино да ми скочат… моля ви недейте просто изказвам мнение). За съжаления го няма точно този Тарантино, който беше преди 10 или 15 години. Питате ме дали фима е хубав. О,да! Хубав е заслужава си гледането, но не се запомня с нищо. Имам спомени от старите филми на батко Куентин, който обикнивено обича да прекалява с кръвта. Това му е нещо като запазена марка. Няма лошо в това, но за съжаление това прекаляване с кървавицата тук не носи нищо положително да не кажа, че е леко безидейно и няма никаква креативна стойност. Просто не виждам смисъла да гледаш как един труп, колкото повече го стреляш толкова повече кръв хвърчи (на практика не е така). Честно казано Тарантино си пада по нестандартните неща и това мукачество го въздигна до култов статус, и винаги ни е показвал нещата по доста по различен и нестандартен начин, това му го харесвам. Но да гледма един негър да му се позволява да има такова поведение и такава фриволност в ерата на робството е просто недопустимо. Щеше да бъде застрелян още на 15 мин на филма. Такова свободно поведение от негър… моля ви се. Но не това е проблема на филма, макар че е един от тях.
    Разбира се във филма има 2-3 сцени, които са просто бисери достигащи култов статус за киноиндустрията.

    Внимание СПОЙЛЕР!
    Дилаозите и с цената с организираната хайка конници с белите качулки тръгващи по петите им е просто абсолютен гийк фън! Така съм се смял…
    Сцената между Джейми Фокс и Франко Неро (има три реплики във филма) придобива просто легендарен статус. Просто жестоко разцепи!
    Сцената в която самия ТАРАНТИНО беше издухан и разпарчетосан от динамита беше просто върха..
    Край на СПОЙЛЕРА!
    Актьорите:
    Честно казано всички актьори се справят чудесно с ролите си.
    Валц си играе, чудесно, но като типичен Безславен Копелдак!. Явно при него това му поведение се превърнало в запазена марка. За легендата Неро няма и да говорим(то появата му е малка), но просто си е велик.
    Лео ДиКаприо наистина прави една чудесна роля. Просто е страхотен, но най добрата роля за мен във филма прави Самюъл Джаксън. Е нема такъв аткьор просто. Разцепва отвсякъде и издухва всички останали. Абсолютен е! Такова фриволно поведение, което както казах е просто недопустимо, такава игра, такъв речник. Просто е перфектен. За мен той прави най добрата роля.
    СПОЙЛЕР!
    И ако си мислите, че Калвин Кенди (ДиКаприо) играе гадняра във филма жестоко се лъжете!
    КРАЙ НА СПОЙЛЕРА!

    Честно казано останах разочарован, няма го тоталния разтърсващ обрат присъщ на Тарантино, който само той би могъл да ни представи по уникален за него начин и нямащ нищо общо със старите му филми. Няма я нелинейността и напрежението, което те кара да прехвърляш в главата си хиляди варианти какво ще се случи в следващата сцена. Което се превърна в запазена марка на Тарантино. Да има както обичате да се изказвате доста Гийк Фън, но само с гийк фън филм не става. Абсолютната линейност във филма, която се развива те кара да знаеш какво ще се случи след 2, 5, 10 минути или на края на филма. Признавам, че има известни моменти, в които оставаш изненадан от някой неща, но в крайна сметка след точно 2 минути разбираш, че нищо подобно няма да се случи. За съжаление.
    Както казах. Филма е хубав заслужава си гледането, но до тук. Няма да се запомни с нищо.
    Честно казано Арго по ми хареса като филм, колкото и да ме плюете, че съм го казал или ги сравнявам.
    Копелдаците е 10 пъти добър филм от Джанго. И е на светлини години от Криминале и Глутница кучета, намящи нищо общо с Тарантино от онова време. Колко жалко. Но какво ли разбирам аз от кино.

  14. Хммм…….. и аз не разбирам от кино.
    „кадърни режисьори залязват с посредствени филми“
    Сега настроения, констатации и внушения. Филма дори не е на екран още ама аха, аха – ще стигнем до аневризма.
    Да и аз го изгледах, но тактично си изчаквам ревюто. 🙂

  15. @MKT
    „А Холмс и Кимбърбач са не злато, не платина, а направо диаманти!“ – много, ама Много съм Съгласна с тази констатация 😀 😀 😀

  16. @Анита
    Ако определението ти за original score е вярно защо беше номинират score-а на Хорнер за Аватар при пложение,че е съшит с елементи от предишните му композиции и това отново ме връща към въпроса – Къде е Хауърд Шор, по дяволите?

  17. @heinrich
    Като изгледам „Джанго“ тогава ще коментирам казаното от теб. БТВ, ще имаме ревю на филма преди това. 🙂

    @MKT
    Както винаги с теб с ме на противоположни мнения, но е учудващо, че имаме съвпадение по адрес на „Холмс“ и Къмбърбач. 🙂

    @Николов
    Аз знам защо „скора“ на Хорнър за „Аватар“ беше номиниран. Защото е як! 🙂 🙂
    И кое те върна към въпроса за Шор? Повторението на познати композиции ли? 😀
    Ти слуша ли „Beasts of the Southern Wild“? Интересно ми е какво ти е мнението като специалист. 🙂

  18. И „Argo“ и „Zero Dark Thirty“, точно тази година, бяха задължителни. Просто толкова добра пропаганда няма как да не бъде възнаградена.
    „Brave“ напълно заслужено, Ан Хатауей също.

  19. Ан Хатауей какво? Заслужено? Да, но не и когато другата номинирана е Сали Фийлд 🙂