Номинации за наградите “Оу Кей” 2011

След леко закъснение, за което аз лично поемам цялата вина, най-накрая дойде моментът да обявим и номинациите за вторите годишни награди на „OperationKino” за постижения във филмовото изкуство през 2011 година. Малко високопарно звучи, но идеята е не да се правим на интересни, а да се позабавляваме.

Също както и миналата година, поканихме всички, които имат публикуван текст на сайта през последните 12 месеца (общо 15 човека) и ги помолихме да дадат по пет предложения в отделните категории, като условието отново беше филмите да са намерили разпространение у нас в рамките на календарната година – без значение дали е бил редовен кинопоказ или фестивална прожекция – а филми, свалени от интернет и гледани у дома, нямат право на участие. Заглавията, събрали най-много гласове, влязоха в окончателната листа на номинираните.

Преди да ви представя самите номинации искам да споделя, че определено не съм доволен от някои липси като тази на „Дама, поп, асо, шпионин” за „най-добър филм”, Терънс Малик за „най-добър режисьор” и Джон Уилямс за музиката на „Тинтин”, но какво да се прави, това е следствие на правилата, които сам съм измислил.

А сега ето и пълния списък с номинираните:

Актьор в главна роля
Гари Олдман („Дама,поп, асо, шпионин”)
Джеймс Франко („127 часа”)
Джеф Бриджис („Непреклонните”)
Колин Фърт („Речта на краля”)
Райън Гослинг („Drive: Живот на скорост”)

Актьор в поддържаща роля
Виго Мортенсен („Опасен метод”)
Джефри Ръш („Речта на краля”)
Джъд Лоу („Заразяване“)
Крисчън Бейл („Боецът“)
Мат Деймън („Непреклонните”)

Актриса в главна роля
Елена Аная („Кожата, в която живея”)
Кейт Уинслет („Заразяване“)
Кирстен Дънст („Меланхолия”)
Натали Портман („Черен лебед”)
Хейли Стайнфелд („Непреклонните”)

Актриса в поддържаща роля
Барбара Хърши („Черен лебед”)
Ейми Адамс („Боецът“)
Мелиса Лио („Боецът“)
Мила Кунис („Черен лебед”)
Хелена Бонъм Картър („Речта на краля”)

Постижения в операторското майсторство
Дариус Конджи („Полунощ в Париж”)
Еманюел Любецки („Дървото на живота”)
Мануел Алберто Кларо („Меланхолия”)
Нютън Томас Сийгъл („Drive: Живот на скорост”)
Роджър Дийкинс („Непреклонните”)

Постижения в монтажа
„Drive: Живот на скорост” – Матю Нюман
„Дама, поп, асо, шпионин” – Дино Йонсатер
„Дървото на живота” – Ханк Коруин, Джей Рабиновиц, Даниел Разенде, Били Уебър, Марк Йошикава
„Приключенията на Тинтин” – Майкъл Кан
„Черен лебед” – Андрю Уейсблум

Постижения в сценографията, костюмите и грима
„Sucker Punch: Измислен свят”
„Войната на боговете”
„Речта на краля”
„Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 2”
„Шерлок Холмс: Игра на сенки”

Постижения в цялостната звукова картина
„Drive: Живот на скорост”
„Приключенията на Тинтин”
„Трансформърс 3”
„Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 2”
„Черен лебед”

Постижения във визуалните ефекти
„Възходът на планетата на маймуните”
„Дървото на живота”
„Приключенията на Тинтин”
„Трансформърс 3”
„Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 2”

Оригинална музика
Алберто Иглесиас („Кожата, в която живея”)
Александър Деспла („Дървото на живота”)
Александър Деспла („Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 2”)
Клиф Мартинес („Drive: Живот на скорост”)
Ханс Цимер („Ранго”)

Най-добър анимационен филм
„Кинг-фу панда 2”
„Котаракът в чизми”
„Приключенията на Тинтин”
„Ранго”
„Тайните служби на Дядо Коледа”

Най-добър документален филм
„Айртон Сена”
„Вътрешна афера”
„Пина”

Най-добър неанглоезичен филм
„Кожата, в която живея”
„Пина”
„Три”

Най-добър сценарий – оригинален или адаптиран
Бриджит О’Конър, Питър Строган („Дама, поп, асо, шпионин”)
Джоел Коен, Итън Коен („Непреклонните”)
Марк Хейман, Андреас Хайнц, Джон Джей Маклохлин („Черен лебед”)
Уди Алън („Полунощ в Париж”)
Хосейн Амини („Drive: Живот на скорост”)

Най-добър режисьор
Дани Бойл („127 часа”)
Дарън Аронофски („Черен лебед”)
Джоел Коен, Итън Коен („Непреклонните”)
Николас Виндинг Рефн („Drive: Живот на скорост”)
Педро Алмодовар („Кожата, в която живея”)

Най-добър филм
„Drive: Живот на скорост”
„Дървото на живота”
„Кожата, в която живея”
„Полунощ в Париж”
„Черен лебед”

Най-добър български филм
„Love.net”
„Кецове”
„Островът”
„Подслон”
„Тилт”

Най-добър филм – „guilty pleasure” или „feel good”
„Оглупели от любов”
„Пираня 3D”
„Последен изход 5”
„Приключенията на Тинтин”
„Супер 8”

Най-тъп филм или разочарование
„Здрач: Зазоряване – Част 1”
„Карибски пирати: В непознати води”
„Каубои и извънземни”
„Конан Варваринът”
„Туристът”

Най-добър ТВ сериал
„Homeland”
„Декстър”
„Живите мъртви”
„Зловеща семейна история”
„Игра на тронове”

Любима реплика от филм
„Chew on this, motherfuckers!” („Пираня 3D”)
„I don’t know about you George, but I’m feeling seriously under-fucked!”(„Дама, поп, асо, шпионин”)
„I prefer Magneto.” (Х-мен: Първа вълна”)
„Life is only on Earth. And not for long.” („Меланхолия”)
„NO!” („Възходът на планетата на маймуните”)
„Picasso only thinks that women are to sleep with, or to paint.“ („Полунощ в Париж”)

Победителите ще бъдат изтеглени след гласуване на 1 март (четвъртък) 2012 г. А наградите ще бъдат полети петък или събота. Всички желаещи са поканени!

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

29 Comments

  1. „Супер 8” заслужава повече от „guilty pleasure”, докато „Островът“ трябваше да оглави категорията „Най-тъп филм“.

  2. Имам едно питане за критериите за категорията най-добър сериал: „Живите мъртви“ – сезон 2 не е завършил още (има неизлъчени 5 епизода) и въпреки това е включен? Не ми се струва „редно“, но вие си знаете. В този смисъл сериали започнали 2010-та и завършили 2011-та могат ли да бъдат номинирани, както и тези започнали 2011-та и не са завършили още, тъй като е леекинко неясно това даден сериал, за коя календарна година се брои, а това все пак са награди за 2011 календарна година. 🙂 Другото е, че дадени сериали, примерно „Fringe“, сезон 3 завърши 2011-та (май месец), а сезон 4 започна 2011-та (септември месец) и ако е имало желаещ да го номинира сред тези 15 души, то кой сезон трябва да номинира? 🙂
    Лично мнение – от номинираните 5 само „Game of thrones“ ми хареса тази година. „Dexter“ беше страхотен сериал до края на 3-ти сезон, а „Homeland“ така и не ме грабна, макар да признавам играта на главните актьори е много добра. 🙂

  3. finally!
    вече се бях отказала да чакам, братче 8)
    то бива изчисления, бива, ама да беше изчислявал орбита на совалка – досега да си я пуснал!
    и пак купона – в най-напеченото време, нали? ееех, това е съдба 😀 😛

  4. Номинирани в категория „най-добър бг филм“ – всички български филми, произведени през годината 🙂 (добре де, минус „Сбогом, мамо“ – но той пък е копродукция, така че… всички!)

  5. Леле, леле , леле.. Сега тука ще се разрази истинска полемика и масов бой……
    Супер.. Аз сега ще си мълча и само ще ви чета глупостите и ще се смея 🙂
    хахахахаа… 😉

  6. Е, разгеле! 😉 😉

    Догодина се кандидатирам за преброител, защото и без това съм много, ама много, назад с материала. 🙁 Даже, по случайност, чак снощи гледах последния от „Най-добърите филм“.

    Хайде, казвай, къде и кога ще поливаме! 😉 😉 😉

  7. Също както и миналата година, поканихме всички, които имат публикуван текст на сайта през последните 12 месеца…
    *************************************************
    Аз що публикуван текст имам като коментари, ама моето мнение дека го?!
    Най-добра актриса – Клемонс Поези. Точка.
    Най-добър сериал – The Walking Dead
    Най-добър филм – Трансформърс 3.

    Моля оценките ми да бъдат меродавни!

  8. А верните отговори кога ще изязат? 🙂 🙂 🙂
    а то си пише 😉
    Победителите ще бъдат изтеглени след гласуване на 1 март (четвъртък) 2012 г. –

    Хайде успех с гласуването!

  9. Леле, леле…

    Дринов, ти пак ще кажеш, че лично се заяждам 🙂 ама бива ли такова нещо? Някой от тези 15 човека, дето са давали гласовете, може ли да обоснове какво прави номиниран Александър Деспла за „Дървото“, след като неговата музика на практика не е използвана във филма? То вярно, че Деспла има класически подход, ама толкова пък да не можеш да го разпознаеш от Моцарт, Брамс, Сметана, Холст, Малер…

    Също толкова интересн въпрос е защо Цимер за „Ранго“? Първо – Цимер самостоятелно не може да номиниран за каквото и да било от години, защото вече е „име на обложката“ и „термин-чадър“, под който се крият десетки неизвестни (и малко известни) лица. Примерно в този случай има поне един равностоен ко-композитор – Хектор Перейра, а в сянката им още десетина. После, единственият момент, в който музиката към Ранго работи е в кулминацията с пресичането на магистралата – а онова не е Цимер. Онова е темп трака от The Kingdom на Дани Елфман – ако бяха оставили Цимер, щеше да оцапа и него.

    После има и други въпроси, които няма как да обосновете с друго, освен с „щото така, пък“. Какво прави Дървото, номинирано за монтаж? Тва е все все едно да номинираш 8-те сценариста на Каубои и Извънземни. Тези 5 човека буквално са откачили, докато изкарат нещо полуприемливо и полугледаемо от кадрите на Любецки и ако заслужават някаква награда, тя не е за монтаж, а за оцеляване след прищявките на Малик, който пак не е знаел какво иска и какво прави.

    Какво също така прави Дървото, номинирано за специални ефекти? При толкова отчаяно притискащ бюджет и толкова очевидни компромиси с първоначалната грандиозна идея на Малик? И при една смехотворна, ама направо суб-BBC-Walking-with-dinosaurs-смехотворна сценка с динозаври?

    Какви са изобщо тия категории сценография+грим+костюми? Или „цялостна звукова картина“? Тва ми звучи като извинение – бе кво ще правим разликата между миксинг и монтаж на звука, дай да слагаме в общ кюп. За догодина препоръчвам да махнете всички технически категории (щото там се изисква някакво поназнайване на нещата и не върви само личното отношение както в категориите за актьори и филми, дето колкото и човек да не е съгласен, няма какво толкова да каже) и да сложите на тяхно място по-MTV like. Примерно, разделяне по жанрове, добавяне на неща като „най-яка битка“ (след като сега имате „най-яка реплика“). Въобще, личи си как сте искали да го давате хем реномирано и оскарово, хем забавно и поп-културно, ама от двата стола – на земята.

    Моите 5 цен… абзаца. 🙂

  10. @UZUMAKI
    Каквото са ми писали такова. 🙂 🙂

    @Emanuil
    Има известна мъглявост в правилата за сериалите, затова съм отпуснал нещата. Щом е даван през годината значи става , просто трябваше да отбележим за кой сезон става въпрос. 🙂

    @Svetly
    За една пияница, никога няма неподходящо време. 🙂 🙂

    @Анита
    Къде го забравяш „Още нещо за любовта“? 🙂 БГ филмите трябваше да са три, но бяха с равни гласове и се наложи.

    @Тихомир (Тито)
    Още не сме го измислили като място, но ще кажа като се разберем. 🙂

    @heinrich
    О, тук няма да стават хранилки. Хората са заети да се псуват по другите новини. 🙂

    @HerMamut
    Ха-ха! Оценките ти ще бъда взети под внимание при преброяването на гласовете. 🙂 🙂
    Паркър Поузи предполагам и за „Потър“ и за „127 часа“, нали? 🙂 🙂 🙂

    @Кишо
    Забележки по анимациите нямаш ли? 🙂

    @Silentium
    Е, ти какви тъпни гледаш, тези тук ли те уплашиха? 🙂 🙂

    @Silver
    Тук няма да те обвинявам в лични нападки. 🙂
    Саундтрака на Деспла за „Дървото на живота“ е сред номинираните, защото хората са го дръпнали и са го слушали целия, а не силно съкратената версия използвана във филма. И понеже нашите правила не са строги като на академията се е класирал. Същото важи и за Цимер, хората са харесали това, което чуват. Лично аз съм недоволен, че той е тук вместо Уилямс за „Тинтин“, но това си е моето мнение, а идеята тук е друга.

    За монтажистите на „Дървото на живота“ не разбирам, атакуваш броят им или работата, която са свършили? И ми се струва, че по линия на „Дървото“ атакуваш само защото не ти харесва филма и отказваш да оцениш по достойнство качествата му. Само за Любецки не можеш да си изкривиш душата, щото това щеше да е престъпление. 🙂 И Ефектите му не са динозаврите, а цялата 20 минутна импресия (или както искаш я наречи), която е правена от легендата Тръмбъл „олд скул стайл“ без компютри и лично за мен си заслужава номинацията, че и три пръста отгоре.

    За техническите си прав. Те присъстват само защото аз съм фен и искам да ги има. Но понеже хората се затрудняват да дават примери за всяка конкретна категория и обикновено дават само по-едно две заглавия, затова съм ги обединил. Догодина едва ли ще ги махна, но ще добавя няколко по фъни и леки категории. Ако разбира се, не ми е писнало и не съм го отебал този сайт.

  11. Ама чакай, как така? Как може да оценяваш музика, която на практика не присъства във филма, в контекста на ФИЛМОВИ награди? Това е все едно да оценяваш ония inspired-by саундтраци с рандъм песни в тях, дето нямат нищо общо с филма, към който вървят за реклама. Ако хората са харесали каквото чуват в Ранго, що не са номинирали каквото чуват в Дървото – почти ексклузивно класически композитори и минимална доза Деспла от кумова срама дето се вика (даже вече не помня къде точно звучеше). Това за Цимер пък е фундаментална несправедливост – да му се дава толкова кредит. Информираност му е майката. 🙂

    Дървото ми хареса сравнително много като се има предвид колко проблеми има вътре, особено в контекста на развитието на Малик като… ъм… творец, но да не се разпростирам (пак). Атакувам това, че не може подобен филм (точно както и Новия свят) да бъде номиниран сериозно за монтаж, след като буквално пикае върху идеята за кохерентен монтаж и на практика през по-голямата си част кадрите са така подредени, че ако бяха подредени по съвършено друг начин, никой нямаше да забележи разликата. Или да му се промени усещането. Това е неконтролиран хаос, зад който липсва дори повея на идея и сюрреалистичното усещане от алогичния монтаж в Новия свят. А 5 монтажиста е имало, защото един не е стигнал да оправя бакиите на Малик. Това си е проблем при него открай време.

    За ефектите, пределно ясно ми е защо е номиниран, аз ти казвам защо НЕ трябва да е номиниран. Защото като тръгнеш да правиш нещо или го правиш добре, или го махаш – не оставяш кръпки по пътя. 20 минутната импресия не е лоша, но не е и кой знае какво предизвикателство, особено като сме гледали подобни неща във Фонтанът на Аронофски.

  12. Съгласен съм с Силвър за Деспла 🙂
    Саундтракът би трябвало да се оценява на база на това как се вписва в самия филм. А не като отделно, изолирано произведение. Иначе не е награда за филмова музика, а просто награда за музика 🙂

    Струва ми се, че фетишизмът ви към The Tree of Life е надделял, защото и аз не видях умопомрачителни „ефекти“. Номинацията за операторско майсторство е ок, но ефекти? Те бяха по-зле от 80% от филмите на BBC. Та един от любимите ми филми (съвършено красив :D) „Космическа одисея“ е направен през 1996 :/ Но да не се правя на превзет гъз-разбирач, щото не съм 😀

    Всъщност тази сцена с динозаврите във филма на Малик е единствената, която ми хареса. Предполагам, че тя символизира триумфа на индивидуалното и лично мислене над тесните естествени рамки на природата и нейните сурови правила. Но да не се правя на филмософ, щото отново не съм такъв 🙂

  13. * да не объркам някого – става въпрос за научно-популярния филм на БиБиСи „Космическа одисея“, а не за Кубрик 🙂

  14. Онази сцена по-скоро показва как нарицателното за кръвожадно същество в един абсурден момент се показва способно на… добронамереност към себеподобно. Ама не знам, де, това все пак е Малик. 🙂

  15. Дринов, хахах въобще даже :Д Не обичам просто подобни филми… Пък и като гледам, с това работно време, което започнах от тази седмица, май само уикендите ще мога да гледам… сериозно филми :Д (тъпните не се броят, тях може по всяко време)

  16. мм, да, това повече се връзва към Малик 🙂 Може би се е проявила християнската добродетел в чудовището, т.е. това е светият дух, който направлява живота и еволюцията до постигането на крайния „духовен“ продукт – човека. 😛

    Баси, няма ли кой да ме удари с тухла 🙁

    ПС Поне ставам ли за филмософ? 😀

  17. @Дринов
    Анимациите са си екстра, дори са цели 5 (а не както прави от време на време академията – само по 3)

  18. Викате, това е като да номинираме Алекс Норт с „риджекнатия скор“ на „Одисеята“? 🙂 🙂
    Така поставени нещата има резон в това, което казвате и приемам лично грешката, след като не съм видял тази некоректност. Ще обърна внимание на гласуващите да го имат предвид при финалното гласуване.

  19. (Дринов)“О, тук няма да стават хранилки. Хората са заети да се псуват по другите новини.“ – Хахахаха, мда, въпреки че и аз очаквах да има нещо подобно в тази тема. 🙂 🙂

    (lammoth)“Струва ми се, че фетишизмът ви към The Tree of Life е надделял…Но да не се правя на превзет гъз-разбирач, щото не съм“ – хахаха, кърти, чисти и извозва…дави риба направо! 😀 😀

  20. Повечето от номинациите са WTF 🙂
    Може да се допусне досадата The Tree of Life между номинираните са най-добър филм, с много уговорки, защото в него поне има нещо експериментално, най-вече с рецепцията…
    обаче откровената тъпня Черен лебед?
    И други подобни недоразумения 🙂

  21. Дринов, сега сменете и номинацията на Ханс Цимер („Ранго“), на:

    Hans Zimmer, Heitor Pereira, John Thum, David Thum, Rick Garcia, Kenneth Karman, Gore Verbinski, James Ward Byrkit, Lorne Balfe, Tom Gire, Michael Levine, Dominic Lewis, Adam Peters, John Sponsler, Geoff Zanelli, Louis Knatchbull, William Malpede („Ранго“)

    и сте готови. С музиката, де. 🙂

  22. @Emanuil
    Никога не е късно и тук да стане сеч. 🙂

    @Gabriella
    А така, напоследък само положително се изказваше и беше крайно време да се вземеш в ръце. 🙂 🙂

    @Silver
    А-ха-ха-ха-ха! Забравил си още 6 човека „оrchestrated by“. 🙂 🙂 Ако трябва да правим статуетки и вземе та спечели, ще ни се разгони фамилията. 🙂 🙂

  23. Любима реплика от филм
    Life is only on Earth. And not for long!!!

    Това е уникалната реплика!!! 🙂 🙂

    П.С.-Макар,че не сме сами 😀

  24. @v1sk30
    Що, чул ли си нещо, което ние не сме? 🙂

    Иначе репликата е уникална, да! 🙂

    @legrandelf
    Надявам се догодина и ти да си сред комисията! 🙂