Никак не сме доволни, че „Приключенията на Тинтин” не е номиниран за „Оскар” за най-добър анимационен филм, но нямаме никакво намерение да си го изкарваме на успелите да се преборят за вниманието на Академията анимации (въпреки че не сме супер фенове на „Котаракът в чизми” и „Кунг фу панда 2”). Два от филмите, „A Cat in Paris” (оригинално заглавие „Une vie de chat”) и „Chico & Rita”, ни бяха абсолютно неизвестни, но благодарение на /Film получаваме шанс да ги опознаем с по един отличен трейлър и кратки синопсиси.

Първи е „Chico & Rita” на Фернандо Труеба, Хавиер Марискал и Тоно Ерандо, чиято премиера е била миналия септември на международния фестивал в Торонто.

Режисьорът Фернандо Труеба работи с известния дизайнер Хавиер Марискал по тази епична анимационна любовна история от времето на Кубинската революция. Засягайки основен момент от еволюцията на джаза и пренасяйки действието от Хавана до Ню Йорк и обратно, „Chico & Rita” е поклон пред музиката, културата и народа на Куба. Както и пред историята на джаза. Чарли Паркър и Дизи Гилеспи се появяват из нюйоркските клубове, а историята на Чано Позо, един от първите латино барабанисти свирил с известна американска джаз група, е умело преплетена с основния сюжет.

Следва „A Cat in Paris” на Ален Ганьол и Жан-Лу Фелициоли, отново доста различен от анимациите на „DreamWorks” и крайно обещаващ.

През деня домашен любимец… през нощта крадец, обикалящ покривите на Париж! Дино е обикновен котарак с двойнствен живот. Той е любимият приятел на Зоуи, самотно момиченце, чиято винаги заета майка е полицай. Но всяка вечер Дино си проправя път по покривите на града в компанията на Нико, талантлив крадец с голямо сърце. Когато Зоуи най-накрая разбира какви ги върши котаракът й, тя е въвлечена във вълнуващо и опасно приключение. „A Cat in Paris” е изключително свеж и уникален поглед към традиционната анимационна форма – изцяло рисуван на ръка, силно стилизиран и с наситени цветове, които изглеждат изумително на големия екран. Задължителен за фенове на анимацията от всички възрасти.

Similar Posts

Вашият отговор на SnaL Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

14 Comments

  1. Да, доста приятно изглеждат филмчетата. Аз съм изненадан, че не ги мразя заради „Тинтин“. 🙂

  2. Бях убеден, че Тинтин ще вземе Оскарчето за анимация и че ще победи Ранго, което доста ме дразнеше. Е, сега Ранго май наистина ще спечели, но Тинтин да не е номиниран, а Puss in Boots & Kung Fu Panda 2 да са номинирани наистина е някаква подигравка, чийто смисъл не разбирам. Въобще о.О

  3. Може би са решили, че Тинтинтин не е анимация, а игрален филм с повече компютърни образи.

  4. Абе, въпроса с „моушън кепчър“ анимацията е спорен, но хубаво, ако не е анимация, това трябва да го има в правилата на Академията, не мислите ли? Но при положение, че няма такова правило, е тъпо да не го номинират за сметка на далеч по-малко оригинални филми.

  5. Е, ами ако не спада към дефиницията за анимация, не е нужно допълнително правило. Но съм съгласен, че ако не е анимация и не е игрален, трябва да се измисли нова категория. Защото този филм да е номиран само за музика е смешно…

  6. Отделно пък, ако тинтин не е анимация, което за момента приемам, то тогава тови би трябвало да се водят спец. ефекти. В такъв случай защо не е номиниран за спец ефекти?

  7. „Тинтин“ присъства сред 16-те анимации годни за номинация за Оскар. Така че си отговаря на изискванията. Просто има негласно отношение към такъв тип анимация. Поне аз така смятам, защото не мога да си представя, че говорим за качествени предпочитания и академията е избрала „Котаракът в чизми“.

  8. Именно. Въобще от Академията има това гадно отношение към motion capture-а и тотално незачитане на този вид труд; доказаха го със Съркис, който дори символично заслужаваше една номинация- за да се докаже, че Академията подкрепя технологичните промени и прогреса в киното. Уви, те са сърдити старчета, които кълват като луди всяка година евтините Оскар бейтове, колкото и брутално очевидни да са.