Преди няколко дни завършиха снимките на подготвяната от Том Тиквер и Анди и Лана Уашовски амбициозна екранизация на сложния и впечатляващ роман на Дейвид Митчъл „Cloud Atlas” (проект, който следим доста отдавна), която, за протокола, е доста напред в списъка ни с най-очакваните заглавия за 2012-та и дори изпреварва филми като „Хобит” и „Черният рицар: Възраждане”.

За тези, които са пропуснали новините ни до момента и не са чели книгата, ще кажем, че тя включва шест отделни, преплитащи се и взаимно влияещи си сюжетни линии, всяка от които се развива в съвсем различна епоха – минало и бъдеще. Най-новият ни поглед към филма, приемащ формата на концептуални рисунки, разкрива една от тези епохи – дистопичното бъдеще на Сеул (Nea So Copros в романа) от 2144 г. в частта озаглавена An Orison of Sonmi~451”. Тя разказва за Sonmi~451, генетично създаден клонинг, работещ в закусвалнята „Papa Song’s”, който е разпитван преди да бъде екзекутиран за бунта си срещу капиталистично тоталитарното общество, което е създало и експлоатира неговия вид. В ролята на Sonmi~451 е Бае Дуна и на последната снимка можете да видите как ще изглежда във филма.

Cloud Atlas - концептуално

Cloud Atlas - концептуално

Бае Дуна

Според по-запознатите от нас, на първата картинка виждаме как визуално ще бъдат свързани отделните истории – корабът е част от първата история, докато градът е от петата. Може, но ние сме далеч по-впечатлени от футуристичния екшън, който се разиграва на втората.

В допълнение към концептуалното изкуство вижте и една снимка, която беше разпространена от Empire преди няколко дни, във връзка с края на снимачния период на филма, и на която виждаме Тиквер и Уашовски в компанията на Митчъл и част от продуцентския екип и по-важното, доста предмети свързани с различните истории от романа.

Тиквер и Уашовски в компанията на Митчъл и част от продуцентския екип

Предметите са два тотема (не сме сигурни дали са от частта през 1850 г. „The Pacific Journal of Adam Ewing” или от постапокалиптичната „Sloosha’s Crossin’ an’ Ev’rythin’ After”), син летателен апарат и жълти балони от дистопичното близко бъдеще на Сеул в „An Orison of Sonmi~451” (от тази част е концептуалното изкуство, което видияхте по-горе), пиано от „Letters from Zedelghem” за едва свързващ двата края млад музикант, който започва работа при възрастен композитор в Белгия през 1931, количка за плодове (отново или „The Pacific Journal of Adam Ewing”, или от „Sloosha’s Crossin’ an’ Ev’rythin’ After”), както и Фолксваген Костенурка от базираната през 70-те история „Half-Lives: The First Luisa Rey Mystery”, от която сме виждали снимки.

Последно, ето засега единствения официален синопсис, с който разполагаме:

Неохотен пътешественик, който пресича Тихия океан през 1850; лишен от наследство композитор, едва свързващ двата края в следвоенна Белгия: журналист в Калифорния под управата на губернатор Рейгън; издател, бягащ от кредитори-мафиоти; генетично изменен и осъден на смърт затворник и млад островитянин, който става свидетел на залеза на науката и цивилизацията – гласовете на разказвачите на „Cloud Atlas” отекват в коридорите на историята, докато авторът изтрива границите на езика, жанра и времето.

Режисьори на филма са Том Тиквер и Анди и Лана Уашовски, а в ролите ще видим Хюго Уийвинг, Сюзън Сарандън, Джим Броудбенд, Бае Дуна, Бен Уишоу, Том Ханкс, Хали Бери и Хю Грант.

Премиерата е предвидена за края на 2012-а.

Similar Posts

Вашият отговор на Ivcho Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

5 Comments

  1. Да, а аз в началото не вярвах. Мислех, че е някаква „жълта“ глупост. Снимките обаче, са красноречиви. 🙂

  2. Добре де мама му стара, първите две снимки наистина са страхотни, но защо ми развалихте кефа с третата!!!! Не че имам против жената, ама!
    Сега майтапа настрана:)
    Това съм гои изпуснал. Ще е интересен филм:)
    не знам за какво става дума в книгата и филма. Разбирам частично от новината, но ще да е доста интересно.
    Тази история за клонинга работещ в закусвалнята и осъден на смърт ми мяза малко на историята от началото на „Ренесанса“(не мога да се сетя точното заглавие) от Аниматрицата.
    Сигурен съм че няма нищо общо, макар че и на двете истории е Уашовски….
    Този филм ще го гледам, ще ми е интересно да го видя:)

  3. „Концептуално изкуство“ звучи… интересно, lol. 🙂

    Иначе Cloud Atlas, естествено, е от най-чаканите заглавия. Колаборацията Уашовски/Тиквер е най-малкото интересна. Не знам само дали 100 милиона за толкова амбициозен проект с толкова звезди в него, не са прекалено малко…

  4. @heinrich
    Малко е сложно за обяснение, за какво точно става сума в книгата. 🙂 Важното е да се заинтругуваш и от тук нататък да следиш внимателно развоя на събитията. 🙂

    @Silver
    “Концептуално изкуство” звучи… ужасно. 🙂 Направо ми бърка в здравето и честно казано, убий ме, не знам защо го пиша така. 🙂
    А звездите са се навили да участват за без пари, само защото проекта е обещаващ. 🙂