„Здрач: Зазоряване – част 1”

Поради малко по-голямата ни ангажираност през последните месеци, скоро не бяхме пускали боксофис коментар, но сега се завръщаме ударно с последния (засега) филм от „Здрач” истерията „Здрач: Зазоряване – част 1”, който очаквано дебютира на първа позиция с 21 602 зрители и 187 933 лева.

Това, което веднага прави впечатление е, че за разлика от Съединените щати, където филмът бележи втория най-добър резултат в рамките на поредицата, у нас продължава отдръпването (леко, но все пак отдръпване) на зрители и „Зазоряване – част 1” регистрира отстъпление от 9,6% в броя на зрителите и 26% в приходите в сравнение с предишния филм от серията “Здрач 3: Затъмнение” (23 895 зр. и 253 976 лв.) и доста сериозните 46,8% при зрителите и 51,8% в приходите спрямо „Здрач 2: Новолуние” (40 583 зр. и 390 044 лв.). Сега, знаем, че за някои хора това не е достатъчно и сумата от 187 933 лв. изглежда светотатствена, особено на фона на това, което докарват наистина качествените филми за целия си показ (какво остава пък за три дни), но харесва ли ви или не, това е положението, така че „let it go”!

На второ място, отново противно на американските приходи на филма (този път обаче, с обратен знак) продължава доброто представяне на „Войната на боговете”, който губи едва 35% от приходите си спрямо доста силния си старт миналата седмица и приключва уикенда с 10 353 зр. и 112 399 лв. Само за десет дни митологичният 3D екшън на Тарсем е регистрирал 41 718 зр. и 414 537 лв., което е далеч-далеч от това, което имаше „Сблъсъкът на титаните” (76 096 зр. и 860 433 лв.) за същия период от време, но пък е два пъти повече от резултатите на „Конан” (23 199 зр. и 221 815 лв.) или друга триизмерна брадва като „Тримата мускетари” (21 326 зр. и 211 627 лв.).

Третото място е за изненадата на сезона „Операция „Шменти капели”, който приключва уикенда с нов доста нисък спад от 17% и приходи от 5 192 зр. и 41 095 лв. С това общите резултати на хита на Влади Въргала възлизат на впечатляващите 132 393 зр. и 904 001 лв. и филмът вече диша във врата на „Тилт”, чиито крайни резултати са 142 799 зр. и 933 617 лв. и без никакво съмнение ще успее да го изпревари. Дали в крайна сметка „Шменти капели” ще успее да изпревари и „Love.net” (206 600 зр. и 1 374 087 лв.) само времето ще покаже. За сравнение за същия период  „Love.net” имаше доста по-високия резултат от 175 103 зр. и 1 193 221 лв., но за сметка на това уикендът му е беше с доста по-ниски показатели (1 914 зр. и 16 410 лв.), така че теоретично шансове съществуват.

Дилъри на време” на Андрю Никъл остава четвърти с 4 048 зр. и 33 854 лв. и общи (доста прилични) резултати до момента от 64 584 зр. и 450 277 лв. Честно казано, познавайки българската публика не сме очаквали този филм да докара повече пари от „Жива стомана” или „Тримата мускетари” например. Още повече, че навсякъде по света резултатите му не са много добри.

Петата позиция е за „Кинти в небето”, който финишира с 2 496 зрители и 21 175 лева. До момента ансамбловият комедиен трилър на Брет Ратнър е регистрирал скромните приходи от 19 443 зр. и 138 623 лв., което въпреки че на нас ни изглежда напълно заслужено, е доста под очакванията.

Тази седмица филмите от топ 10 са били гледани от 50 822 зрители, които са донесли приходи от 464 014 лева. Това е с 9,7% повече от миналата седмица, когато „Войната на боговете” зае челното място в класацията с 15 709 зр. и 172 955 лв. и с 11,7% повече от миналата година, когато „Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 1” дебютира на първо място с 22 367 зр. и 182 707 лв.

[table id=105 /]

<< Предишна седмица

Similar Posts

Вашият отговор на Nasco Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

18 Comments

  1. С доста по-малко копия „Шменти капели“ вече обърна „Тилт“ и върви към милиончето… Не вярвах да се случи след неуверения му старт 🙂

  2. @Иван М.
    „Не вярвах да се случи след неуверения му старт “

    По коледа стават чудеса 😉

  3. Чудно кино. Тилт беше неземната тъпота, толкова банално лишен от оригиналност филм, такъв опус на фалшивото кино, рядко може да се заснеме, дори в САЩ, но сцепи бокс офиса. Опитах даже да го гледам пак от замундата, викам си, че може нещо да съм се напушил неправилно, нещо да не съм видял, толкова го хвалят хората, Оскар чак ще му даваме, а то не, отново през цялото време бях: Не, копеле, и това ли си преписал…Шменти Капели и той е една уникална продукция, та чак е обидно. Той поне е без претенции, забавлява. Ала надпреварват ми се сериозно по зрители, двете чудни, мамини филмчета. Добре поне, че другото лайно изостава – Кецове. Ако и то гонеше милиона щях вече да се срамувам. Жалко за Камен, неговият филм е далеч от перфектен, но поне успя да опита да направи нещо, което не е съвсем по шаблона. А и той ги снима по-добре от всички накуп. И за Шолев жалко, той пък мина тотално невидян. Тук освен всичко друго сме и най-смотаните зрители. Хм, добре потренирах, остава само един месец до Фестивъс!

  4. @Дринов
    Съжалявам, лошо се изразих, имах предвид, че вече, след 7-мия си уикенд „Тилт“ е имал по-малко зрители. Нещо, което до миналата седмица не беше така.

  5. Българските филми започнаха най-после да правят НЕЩОТО, което трябва да правят – да разказват една история – точно както при „Казабланка“, „Гражданинът Кейн“, „Седемте самураи“, „Третият човек“ и т.н. Според мен в това им се състои и успехът. Заради това ще се харесват „Тилт“, „Източни пиеси“ и „HDSP“. Вълчанов, Желязкова и Христо Христов са или бяха единствени, точно както Фелини, Бунюел и Гилиъм. Доста се радвам, че новите ни режисьори не се хвърлиха да правят някакви техни подобия на филми, а решиха да разказват едни обикновени човешки истории.

  6. Nasco e използвал доста силни примери, които няма как да се приемат по друг начин освен с усмивка, но иначе това, което казва е вярно. Българското кино определено прави успешни стъпки към момента, в който ще може просто да разкаже една обикновена история, без да изпада в някакви драми, политиканстване или екзистенциални размисли. Успешен пример в тази посока според мен е „Дзифт“.

    @Иван М.
    Ясно! 🙂

  7. @Дринов – бих поставил и „М“ в поредицата горе, още повече, че е по истински случай, като „HDSP“. (Мутрите и в двата филма са от истинския живот, а доколкото знам историята на HDSP е на 95 процента истинска, взета от 90-те). „Дзифт“ е един от бг филмите, които възродиха съответното кино, но е нереален – примери много – от героите – не можеш да ходиш с извадена риза през 50-те и т.н. Както и със суичърите при „TILT“. Иначе бяха перфектно направени – все едно човек е поставен в 50-те или 80-те.

    Относно бокс офиса – лично мнение – резултатите на „Здрач“, „Кецове“ и „Островът“ са плачевни. Вторият и третият ще ги гледам на кино този уикенд и имам добри нагласи, но при толкова реклама ….. Трагично положение ….

    „Шменти“ пък показа, че българите обожават комедията. Като се замисля „Любимец 13“, „Специалист по всичко“ и „Топло“ са едни от най-забележителните комедии в световен мащаб. Евала на успеха на Влади !

  8. Да, у нас комедиите винаги са се тачили. Хората искат да се забавляват.
    Иначе, мислех, че говорим за разказване на истории, а не дали филма е „реален“ и дали има „исторически анахронизми.

  9. Nasco как по дяволите може да поставяш нелепите бг помии в едно изречение с класики като Гражданинът Кейн или Седемте самураи. Ти верно ли сравняваш посредствени режисьори като Вълчанов с Фелини и Бунюел… Ти нормален ли си бе. Отивам да повръщам….

  10. Да, нормален съм. Посредствен си ти и твоето жалко и нелепо мнение. И един съвет: „Когато си пиеш хапчетата, не ги повръщай !“ А помията е в главата ти. 🙂

  11. Дринов, наистина ли смяташ, че това е просто преувеличение. Брато, понякога си много толерантен към идиотщината. По-глупаво, неадекватно, грозно, отвратително и смрадливо мнение за киното не бях чел откакто Полин Кейл написа, че филмите на Кубрик не стават. А тоя сигурно дори не го е и чувал. На такива трябва да им се забрани да гледат до качествено кино! Нека мастурбират на аудио-визуални аборти като Господин за един ден, Мила от Марс или Светът е голям и хората неразбиращи от кино дебнат във всеки форум.

  12. Ха-ха! Като домакин съм длъжен да съм толерантен дори и с преки нападки към мен, каквито е имало доста. 🙂 Трябва да се науча да съм такъв и на живо! 🙂 🙂 🙂