„Мръсни танци” (1987)

След като дори агенция „Ройтерс” включи два реда с инфо във вчерашния си новинарски бюлетин, ще трябва да спрем с пренебрегването им – в името на пълната и всестранна информираност на нашите читатели.

Според Deadline (и цялата кинообщност в мрежата), студиото Lionsgate е направило своя избор за режисьор на поредния римейк. На фокус е култовият „Мръсни танци” от преди 24 години, с Патрик Суейзи и Дженифър Грей като влюбени танцуващи гълъбчета. Зад камерата на новата версия ще застане майсторът по училищни мюзикъли и хореограф Кени Ортега. В биографията му фигурира сътрудничество с Мадона, Шер, Глория Естефан, Елтън Джон; той самият цитира Фред Астер и Джин Кели като вдъхновители и хора, от които се учи да поставя танци. Като дългогодишен приятел и хореограф на Майкъл Джексън, на Кени Ортега се пада нелеката задача да довърши филма “This Is It” – музикалния документален поклон пред Краля на поп-музиката.

Започнал работа в киното като хореограф в далечната 1980 година, именно Кени Ортега поставя танците в оригиналния филм „Мръсни танци”. Любопитен факт е, че бюджетът му е бил 6 милиона долара, а приходите от разпространение по света възлизат са малко над 200 милиона! Продължението „Мръсни танци 2: Нощи в Хавана” от 2004 година си беше истински провал и сега Lionsgate се фокусират върху римейка като един от основните си приоритети. Ортега споделя, че няма търпение да започне подготовката по проекта и особено се вълнува по отношение на кастинга – според думите му Патрик Суейзи е вдигнал високо летвата за танцово майсторство и режисьорът се надява да открие млади хора, които да не отстъпват на актьорите в оригинала. „За мен работата по „Мръсни танци” ще бъде като завръщане у дома”, добавя Ортега.

Още един римейк на „Танцуването забранено!” от 1984 година се очаква да излезе през октомври на екран. След като там Ортега се оттегли от режисьорска отговорност, тя бе прехвърлена на Крейг Брюър. Въобще – доста танцувални предизвикателства се очертават в бъдещето. Можем само да се надяваме създателите им да се постараят повече за разширяването на настоящата таргет-група „гламави тийнейджъри”, които се радват на захаросани преживелици в стил „Училищен мюзикъл” от 1 до безкрайност… ‘Щото да не забравяме, че Щатите все пак са родината на Златната ера в киномюзикъла, когато са се правили (по)стойностни неща…

Similar Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

13 Comments

  1. пупупу – ПЕПЕЛ ти на езика!!!
    Стига де – ТИШИНА, да не чуе някой (който и да е, холивудски) Дявол!!!
    веднага си върни думите назад! 8)

  2. Къди, аз по принцип съм си тих – така са ме кръстили, даже… 😉

    Ех, Фос… Какво се сети за „Лени“? 🙁
    Още като малък бях гледал и петте му режисьорски филма… някои по няколко пъти. Като почина с един приятел (сега известен режисьор на български сериали) му направихме некролог – поради липса на снимка прерисувахме физиономията на Джо Гидиън… Един залепихме на кино Левски – по тъмни доби, други в училище…

  3. Т’ва посмъртно няма да го гледам! Ще вербувам някой стажант да ми напише рецензията!

  4. @Анита
    ако се поЯви на наш екран въобще 😉
    и аз отказвам да гледам подобни ри-мейки – евър!

    @ Val
    ами какво ще кажеш за „хореографските“ филми на Джин Кели и Фред Астер?
    Аз съм искрен почитател! Както и на Боб Фос!
    Едно от нещата, които най-много ме радват в стечението на обстоятелствата около работата ми е възможността да направя интервю лично с Рой Шайдър, докато снимаше у нас преди годиниии! не се сдържах – и го питах едно-друго за работата му по „Ах, този джаз“ 😀

    @ Saxton
    аз някак си не съм приела „вътрешно“ „Флашданс“ (незнайно защо), затова нямам отношение – ако щат, да му правят римейк… подобно е отношението ми и към „Мръсни танци“ – като са решили, тяхна воля!
    Това не са филмите на моето тийнейджърство – радвам се, че през есента Star Wars излиза на Blue Ray 😛 😀 😉

  5. Къди, приятелчето, за което споменах по-горе, е работил с Рой Шайдър, когато е снимал тук. Колям кеф е било, да знаеш, защото точно с него преди години бяхме снимали на Супер 8 римейк на „Челюсти“! 🙂 🙂

  6. Еее, аз се сетих за Лени тъй като в него има един превъзходен танц на Валери Перен 😀
    И какво каза Рой за джаза Къди ?

  7. @Val
    за мое огромно съжаление, архивните материали от 2000-2001 година са се затрили при пренасяне на информации между различните компютри, въпреки че съвестно си събирах интервютата 😉
    не мога да цитирам дословно, но помня че г-н Шайдър леекинко се издразни (‘щото всички го питат за „Ах, този джаз“ и „Челюсти“), но понеже всеки актьор от неговия ранг е добре възпитан (пък и аз бях миловидно деете-репортерка), каза колко усилия им е коствало работата и колко изтощителни са били репетициите на кадрите; и че Боб Фос е бил точно такова копеле, какъвто е образа му във филма… след това деликатно обясни, че тези роли са в миналото и трябва да се фокусира върху конкретната си задача – филмът беше „Добрата война“, а репортажът се излъчи в предаването за кино на БНТ „24 квадрата“ 😉

  8. @ Тихомир (Tito)
    Star Wars forever and ever!
    хехехе – шантавеляшки спомен имам от премиерата на бозавия Епизод ІІ (така де, оригиналната тройка е най-важната, както всички тук сме наясно!) 😀
    седим на първия ред в не-помня-коя-Арена с Найо (Тицин), свършват началните надписи, и камерата потегля – както е обичайно, обаче и двамата се обръщаме един към друг и в един глас се питаме „Защо нагоре?“ 😀 😛

  9. Така, така… Явно на актьорите им е кофти, че понякога трябва да правят компромиси и да се снимат в евтини филми. Но шанса си е шанс и Рой Шайдър е имал възможността да играе в тези два велики филма, колкото и изтощително да е било.

    Къди, взимам си думите назад за „Коса“ – надникнах ти в блога и разбрах, че по случайност съм „подхвърлил“ най-неудачния вариант…

    Добре де, сега ако почнем за Star Wars да си говорим Митака ще се спука от яд, че ще изпусне дискусията… 😉
    Между другото, премиерата на Епизод II беше в НДК – среднощна прожекция. Както и на Епизод I. Вече третият беше само в Арените – тук и аз бях на първия ред, защото ми бяха объркали киното – вместо в едната ме пратиха в другата Арена… 😉
    И като съм започнал… 😉 Премиерата на Епизод V беше в Сердика, след като инсталираха Долби-стереото!