Спайк Лий - „Oldboy”

Update: В официално прессъобщение от Mandate Pictures съобщиха, че Спайк Лий официално е режисьор на римейка на класиката на Чан-уук Парк „Oldboy”. На този етап не се споменава кой ще изпълнява главната роля, но ние се надяваме това да не е Уил Смит, каквато беше идеята при първоначалния вариант на проекта, с който се свързваше и името на Спилбърг.

Както казахме и в оригиналната новина по-долу, идеята да се прави римейк на този филм е „incomprehensibly bad”, но се радваме, че поне са избрали истински режисьор за задачата, а не са взели Лен Уайзман, Пол У. С. Андерсън или някой друг подобен… „творец”.

–––––-

06.07.2011

Спайк Лий за режисьор на „Oldboy” е сериозна изненада и определено щеше да е една от най-могъщите WTF новини, които сме пускали, ако самата идея да се прави римейк на тоталната класика на Чан-уук Парк не беше, както казват на английски „incomprehensibly bad”. Да не говорим за това Уил Смит да изпълнява главната роля, както щеше да стане, ако всичко се беше развило според първоначалните планове.

Разбира се, абсолютно нищо не е потвърдено и на този етап според Twitch (които разпространиха новината), Лий само води преговори, но всичко това (за наше най-голямо съжаление) означава, че по този тотално ненужен римейк все още се работи. Единствената ни утеха е, че ако на някой му е хрумнало името на Спайк Лий за режисурата, то този някой има нестандартно мислене и има поне минимален шанс да получим някакъв опит за оригиналност, а не просто класически обезличен римейк.

Вярно е, че не сме големи почитатели на комерсиалния му „Човек отвътре”, който ни е прекалено стандартен, но Лий има доста „джойнтове” във филмографията си, които ни карат да смятаме, че е наистина интересен избор. И нека кажем, просто ей така за информация, че „25-ят час” е един от любимите ни филми.

Сценарият на римейка е дело на Марк Протосевич, сценариста на „Тор” и „Аз съм легенда”, който наскоро се беше срещал със Спилбърг, за да обсъждат идеи за „Джурасик парк 4”. А продуценти са тандемът Дъг Дейвисън и Рой Лий, които са изпълнителни продуценти на други успешни римейки като „От другата страна”, „Предизвестена смърт” и „Гняв”.

Вижте трейлъра на оригинала, а след това и прословутата еднокадрова бойна сцена

Similar Posts

Вашият отговор на Cinema Newswalker Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

13 Comments

  1. Точно в кой момент ще започне хоровото "фаааааааааааааааааааак"?

    Сериозно, освен Скорсезе, няма в Холивуд човек, който да е способен да извади нещо прилично, щом прави римейк на филм от Южна Корея. Еле па от най-добрия такъв.

  2. Бе не бих казал, че "Oldboy е най-добрият корейски филм. Трилогията си е класика, но ми е чудно що никой не се наеме да прави римейкове на батя ви Ким Ги Док (или по известен у нас като Ким Ки Дук), който е тотално психясал и мрази всичко човешко. И Чанг Донг е пък на другата противоположност – прави едни от най-човешките филми въобще, по някакъв начин съумява да изстиска 200% от актьорите, с които работи. В "Оазис" например, шизофреник се влюбва в паралитичка. Три пъти не издържах и спирах филма до 20-та минута, когато ме убедиха да го гледам докрай, открих, че това е един от най-невероятните филми, който съм гледал някога. И до ден днешен нямам обяснения, как актрисата изигра паралитичка, тая си владее тялото и мимиките на лицето по нечовешки начин. http://www.youtube.com/watch?v=c7YNo_b16ws

    "Стик номер три", "Войната на братята", "Добре дошли в Донгмакол" и "A Moment to Remember", а и "Daisy" са моите фаворити. Но "Войната на братята" http://www.imdb.com/title/tt0386064/

    е класа над всички останали.

    Относно Скорсезе – римейкът му на "Infernal Affairs" – "The Departed" бе 2 класи под оригинала на Андрю Лау, но си обра като (хамерикански) пич 4 оскара, а за хонконците остана да духат супата.

  3. @troubadour

    Хората запазват коментара, защото все още (наивно) се надяват да им се размине! 🙂 🙁

    @mike28

    Много се кефя на Ким Ки (Ги) Дук! „Островът” и „Време" са ми любимите. "Стик номер 3" ме радвам, но не чак толкова.

    “Оазис” не съм го гледал, както и “Войната на братята”. Ще ги чекна, щом ги препоръчваш толкова горещо! 🙂

    BTW скоро ще ти драсна! 🙂

  4. От неговите, най-много ме шашна "Пролет, лято, есен, зима и отново пролет". Няма такъв филм просто!

  5. И на мен ми харесва, той беше първият му филм, който му гледах! Сега искам да му гледам поселения "Arirang" (пускал съм трейлър) изглежда ми доста интересен, пък и май е нещо като автобиографичен.

  6. Мда.в него говори за досегашната си филмова кариера, а и за други работи. Тук има ревю от представянето на лентата в Кан: http://www.indiewire.com/article/cannes_review_in

    Явно ще е доста сдухващ 😉

    Има един много интересен филм – "Rough Cut", на който Ким Ги Док е продуцент и сценарист, а режисьор е асистентът му – Чанг Хон.

    http://www.youtube.com/watch?v=PG80ngbUlT8&fe

  7. "Явно ще е доста сдухващ." Не съм и очаквал друго. 🙂 🙂

    Мерси за линковете. Нещо не ме грабна трейлъра на този “Rough Cut”, но щом казваш, че е добър, ще си го потърся. 🙂

  8. А не може ли просто никой да не режисира римейка на Олдбой? Аз преди да започна да игнорвам неща свързани с тази гавра, Уил Смит се водеше титуляр, поне тази пародия дали се е сменила вече?

  9. Винаги, когато става дума за заснемането на римейк съм скептично настроен. Особено що се отнася до класиките, който въобще не трябва да се пипат. Защото един лош римейк само разваля впечатлението за дадена история. Разбира се, има и случай, когато римейка на даден филм е толкова добър, че се превръща в нова класика, както е в случая на "Телохранител" ("Yojimbo") на Акира Куросава и последвалия го "За една шепа долари" ("Per un pugno di dollari") на Серджо Леоне. Само че в случая един гений прави римейк на филм на друг гений. Както се казва какво може да се каже повече от това.

    Когато прочета новина подобна на тази, че американци ще правят римейк на неамериканска продукция се сещам за начина, по който родителите придумват децата си да се хранят, като измислят някакви истории. Например нарязват сандвич на парчета и им казват, че това е армия, която децата трябва победят, изяждайки войниците (хапките) една по една. Общо взето същото е и при американските римейк ленти. За да бъде поет (разбран, гледан) даден чужд филм от публиката в САЩ, то той трябва да се представи под някаква история или по друг начин казано да му се направи американска версия, която да бъде "изядена" от злоядите американски деца.

    А що се отнася конкретно до "Oldboy"- адски откачен филм. Може би това е и причината да е толкова добър.

  10. Ха-ха! Интересна аналогия! 🙂

    Въпроса е, като са им злояди децата, що се хабят да досготвят френската или корейската храна, а не си ядът тъпите бургери? 🙂

  11. И отговорът е… липсата на идеи дори и за тъпи бургери. Като не се раждат интересни истории в главите им какво могат да направят освен да вземат чуждите. 🙂

  12. Очаквам поредната западна боза. Никога няма да има качествен римейк на Олдбой,освен ако самия Пак Чан Ук не го направи.