Всички очакваха дебюта на предизвикващия сериозни дебати „за и против” „Love.net” и въпросът не беше дали ще успее да оглави класацията, а с колко точно.
„Love.net” бе показан на рекордните 33 екрана (с 3 повече от „Тилт”) и приключи първите три дни от разпространението си с 22,382 зрители и 189,729 лева. Това е вторият най-голям резултат на български филм от новото време, изпреварващ съвсем скорошния носител на титлата „Тилт”, който преди два месеца дебютира с 14,069 зрители и 112,178 лева, и изоставащ само от мастодонта „Мисия Лондон”, който има недостижимите 46,291 зрители и 355,120, при все че бе показан на почти два пъти по-малко екрани.
Извън БГ сравненията, „Love.net” изпревари „Туристът” (15,861 зр. и 134,987 лв.) на Джони Деп и Анджелина Жоли и стана филмът с най-голям премиерен уикенд за годината. Последният филм, който е дебютирал с по-голям резултат е „Рапунцел и разбойникът”, който в края на 2010 регистрира 19,985 зр. и 207,961 лв. Както забелязвате, бройката зрители е по-малко тъй като цените на 3D са по-високи. Ако трябва да вземем предвид този показател, търсеният от нас филм е „Здрач 3: Затъмнение”, който на 9 юли 2010 дебютира с 23,895 зр. и 253,976 лв.
Утре очаквайте пълния Топ 20 за изминалия уикенд, както и нашия коментар към него.
Знае ли се какви точно са производствените и маркетингови бюджети на тези филми? Интересно е дали въпросните заглавия са се запътили не само към гледаемост, но и към печалба.
Тук – http://every.bg/interview-with-ilian-djevelekov Джевелеков дава точни цифри за бюджета на филма, колко е дошло от НФЦ, кое от лични средства, кое то рекламата.
Нямам нерви да го гледам тоя 20 мин. Сподели какви са цифрите?
Бюджета е около 2 милиона. Милион и 300к са отпуснати от НФЦ, но другите цифри не ги помня вече.
2 милиона? Май няма да може ги избие! 🙂
Разбира се, че няма да ги избие. Не и от България. Но това тук не е проблем – продуктовото позициониране е достатъчно за пичовете допълнили кинтите, а колкото до НФЦ … викат му "усвояване на средства" – на никой не му пука. В това всъщност е и проблема. Никой не прави cost-effective кино тук… още 🙂
Няколко въпроса, защото наистина не съм запознат:
– при каква възвръщаемост филмът се счита за успял
– съществуват ли приходи от пласиране в чужбина и възможно ли е те да върнат инвестицията (евентуални международни награди подплатени ли са финансово)
– средствата от НФЦ субсидия ли са
– как се разпределят приходите от киноразпространението
Ами, малко е сложно и аз не съм запознат на 100%. Въпроса е, че на този етап няма избиване на парите – по никакъв начин.
Aii stia we!