„Пина” на Вим Вендерс

Преди време ви представихме великолепния трейлър на „Пина” – най-новият документален филм на големия Вим Вендерс – разказващ историята на легендарната немска хореографка Пина Бауш.

Тогава си пожелахме да го видим на някой от големите ни фестивали и както изглежда от „София Филм Фест” са чули молбите ни, защото от официално прессъобщение научаваме, че в рамките на тазгодишната му програма ще имаме щастието не само да го видим на голям екран, но и в пълната му 3D прелест.

Ето и официалното прессъобщение:

Уникалният филмов проект на Вим Вендерс „Пина” на 15-ия София Филм Фест

СФФ ще бъде първият фестивал в света, който ще покаже филма непосредствено след премиерата му на Берлинале!

За първи път СФФ с програма от филми в Синеплекс („Сити Център София”).
Триизмерната „Пина” ще бъде ексклузивната гала на Синеплекса.

„Пина” е нова крачка в творчеството на Вендерс, успял да надникне в естетиката на емблематичната хореографка Пина Бауш и да я пресъздаде по неповторим начин. Този документален разказ е първият пълнометражен филм, посветен на тацувалното изкуство, заснет в 3D формат. „Двуизмерното кино не би могло да предаде нито емоциите, нито естетиката в работата на Пина Бауш. Бях завладян и дълбоко развълнуван от танците ú, когато я гледах за пръв път преди 25 години”, споделя Вим Вендерс за филма си, работил дълги години и в близост до Пина Бауш, за да покаже на екрана магията на нейните танци.

Пина Бауш е родена в Солинген през 1940 г. От 14-годишна учи танц – 5 години при Курт Йос в Есен, след което завършва школата „Джулиард” в Ню Йорк, откъдето е трайното влияние на Хосе Лимон, Пол Тейлър, Антони Тюдор.

През 1973 г. Пина Бауш за пръв път започва работа като балетен режисьор в компанията Вупертал. Съвсем скоро тя и трупата й стават световно известни, а Пина си спечелва статута на една от най-емблематичните и противоречиви немски хореографи. Известна е и с това, че атакува безмилостно липсата на смисъл в езика на класическия балет и повърхностната красота на танцьора, чрез своите спектакли тя дава израз на психическите травми, които подчиняването на правилата в обществото нанасят върху личността. Независимо от бързо спечелената световна слава, Пина Бауш остава вярна на трупата Вупертал и продължава търсенето на честен израз на екзистенциалните въпроси чрез езика на танца и на тялото. Представленията на Пина Бауш са силно въздействащи, понякога – пределно провокативна смесица от хумор, тъга, насилие, нежност. За Бауш хореографията, сцената, мястото, пространството, времето, музиката, речта, костюмите и персонажите са абсолютно равнопоставени компоненти на танцовия театър и едновременно постигат общото внушение, при това – десетки пъти по-силно от думите и останалите елементи поотделно.

„Форматът 3D ни дава възможност да поставим зрителите върху сцената, в центъра на събитията”, споделя Вендерс за силата на новаторския си проект „Пина”.

Работата на Пина Бауш е толкова значима, че десетки от най-важните фигури в съвременното танцово и изпълнителско изкуство я определят като един от най-влиятелните хореографи на всички времена.

Творчеството на знаковата хореографка е вдъхновило не един кинорежисьор – то е част от филма на Педро Алмодовар „Говори с нея“; Бауш играе една от главните роли във филма „И корабът пътува“ на Федерико Фелини.

Проектът „Пина” става възможен благодарение на творческото сътрудничество между Пина Бауш и Вим Вендерс. Със своя филм известният немски режисьор разбива представите за комерсиалността на 3D формата и предлага на зрителите един изключителен триизмерен арт шедьовър.

Филмът „Пина” ще бъде представен ексклузивно в Синеплекс в рамките на 15-ия София Филм Фест.

Очаквайте още новини за програмата на мартенския киномаратон!
Актуална информация за филми и гости ще бъде публикувана
на нашия сайт – www.siff.bg.

Similar Posts

Вашият отговор на Дринов Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

7 Comments

  1. @Мария

    Права си, имало е проблем. На мен доста често ми се е случвало да има проблем с дигитални копия с ключ само за една, две прожекции. Един минимален токов удар и край. А тук май е имало някаква несъвместимост.

    Лоша работа, но се случват такива неща. Споко, ще дойде филма.

  2. Момчета и момичета, боли ме сърцето 🙁 какво да се прави – случват се подобни неща… Нищо никога не е сигурно – дори и в дигиталната ера на триизмерните копия… ето какво споделя екипа на фестивала 🙁