Тази седмица Силвестър Сталоун пренаписва бокс офис историята и се превръща в единствената филмова звезда, която може да се похвали с номер едно хит, през всяко едно от последните пет десетилетия. Неговият „The Expendables” успя да касира 35 милиона долара, което му бе напълно достатъчно да изпревари основния си конкурент тази седмица – Джулия Робъртс и нейния „Eat Pray Love”. Напълно очаквано 61% от публиката на филма са били мъже, а 60% от тях са били над 25 години – статистика, която просто няма абсолютно никаква нужда от коментар. Ревютата на филма не са от най-добрите, но това надали ще му попречи да възвърне вложените в него 70 милиона.

Както казахме по-горе на втора позиция със съвсем не лошите 23 млн. остава Джулия Робъртс с „Eat Pray Love”. Това е първият соло филм на актрисата от доста време насам и с него доказва, че все още (и не случайно) е едно от големите имена в Холивуд.  Въпреки че не се очаква в бъдеще представянето на филма да бъде много успешно, в световен мащаб Робъртс не би трябвало да има проблеми с възвръщането на обявения бюджет от 60 млн. долара.

След като миналата седмица оглавиха класацията, тази седмица Уил Феръл и Марк Уолбърг финишират трети с 18 млн., което представлява спад от близо 50%. За първите десет дни “The Other Guys” има 70,5 млн. и се очаква да приключи разпространението си с резултат около 110-120 милиона. Това ще го направи втория най-успешен проект на Феръл и режисьора Адам МакКей, след „Рики Боби: Лудият на макс” („Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby”), който може да се похвали с 148,2 млн.

Четвъртото място се заема от „Генезис”, който за пета поредна седмица е в топ 5 с 11,4 милиона. Общите приходи на филма до момента са 248,6 млн., а очакванията са в понеделник той да премине границата от четвърт милион, на 32-ия ден от разпространението си. Дали ще достигне 300 млн. обаче, на този етап е трудно да се прогнозира.

На пето място тази седмица дебютира иновативният филм на Едгар Райт „Scott Pilgrim vs. the World”, който при все добрите ревюта отреждащи му култов статус, успява да донесе само 10,5 млн., което е доста под резултатите на „Zombieland” – 24,7 млн. и „Kick-Ass Шут в г*за” – 19,8 млн., с които е сравняван най-често.

След 58 дни на разпространение хитът на „Pixar” „Играта на играчките 3” премина границата от 400 млн. в щатския бокс офис. Това го прави втория най-касов анимационен филм в Америка и общо единадесетия филм в историята, който може да се похвали с подобен резултат. Интересно е да се отбележи, че въпреки че се превърна в най-касовия анимационен филм на всички времена в световен мащаб, в Щатите „Играта на играчките 3” все още е изпреварван от „Шрек 2”, който има 441,2 милиона.

Тази седмица филмите от Топ 10 са донесли приходи от 128,8 милиона, което е с 8% повече от миналата година, когато „Сектор 9” дебютира с 37,4 млн. и с 21% повече от 2008 г., когато „Тропическа буря” остана начело на класацията с 25,8 млн.

Similar Posts

Вашият отговор на Анонимен Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

6 Comments

  1. Въпрос: Защо пишете само за американския, а не за световния бокс офис? Все пак не се намираме в САЩ, нали така 😀 да не говорим, че нерядко чуждестранният бокс офис е по-голям от американския – Генезис примерно за момента е направил 314 милиона извън САЩ и Канада, което са 56% от приходиите му в световен мащаб.

  2. Добър въпрос. Може би защото информацията за него е по-достъпна. За световния бокс офис по-трудно се намира ежеседмична статистика – има такава, но по някога дълго време липсва 🙂
    Пък и пишем и за българския :)))

  3. Прави сте, трудно се намира информация за световния, но поне добавяйте към общите приходи на даден филм накрая и едно "а приходите му в световен мащаб са еди колко си" и ще съм пре-доволен 🙂 А за българския бокс офис не само че ви се радвам много, но попаднах на сайта докато търсех информация за него,. Вече знаете как се пръкна този гаден спамър тук 😀

  4. Американският боксофис често е критерий (пък и прогноза) за тенденциите и цифрите в световния, поне по отношение на комерсиалното кино. И все пак, наистина би било добре, ако можехме да четем по-подробно за отделните класации по света. Уви, май такова инфо е трудно за проследяване.

  5. @Явор Чомонев

    Както казахме и преди, радваме се че се пръкна тук! :))

    Ще измислим нещо за този бокс офис, обещавам. Като дойде момента ще разчитам на препоръките ви! 🙂

  6. Хахахаха… якото е, че дискусията се върти около кинтите. Не че сме очаквали нещо (друго) от "The Expendables" 😀

    Анти-роки-то на XXI-ви век. Фейл-рамбо-то на "новото" хилядолетие… Изобщо!