Онзи ден, покрай „Робин Худ” участвахме в поредния спор дали Ръсел Кроу е добър актьор, дали винаги играе по един и същи начин и дали се взима прекалено насериозно. Нашето лично мнение е, че като цяло неговите артистични качества не могат да бъдат отречени, макар и да можем да посочим няколко заглавия, в които не би трябвало да се гордее, че играе. Този спор стана и причина да направим своя импровизирана подредба на няколко от неговите роли. Добрите срещу лошите.

БРАВО НА МОМЧЕТО:
…………………………………………………………………………………………………………………

„Ромпер Стомпер”
„Ромпер Стомпер”
Безкомпромисен и брутален филм, лишен от всякакво украсяване или смекчаване на истината, че нашето общество е болно. Филм, който при все NC-17 рейтинга си, успява да покаже чисто човешката страна на своите герои, да рационализира гнева и безпомощността им – които са в основата на целия проблем – и да предложи поне някакво частично изкупление, което да не е просто илюзия. Ръсел Кроу в ролята на Хандо е олицетворение на всичко това. Неслучайно, въпреки немалкия му успех с „The Crossing” и „Proof”, точно това е ролята, която му отваря вратите към международната слава.

 „Поверително от Ел Ей”
„Поверително от Ел Ей”
Ако „Ромпер Стомпер“ е филмът, който разкри таланта на Кроу на света, то „Поверително от Ел Ей” го превърна в сериозно име. Няма какво да кажем за този филм, което не е било предъвквано десетки хиляди пъти. За нас той е просто един от най-добрите. Ако не знаехме, че при все избухливостта си и начина, по който се носи като мутра на басейна в Дианабад, Ръсел Кроу е и доста интелигентен човек, щяхме да смятаме, че за ролята на нахакания, леко глуповат, но честен Уендъл „Бъд” Уайт не му се налага да играе, а просто да бъде себе си. Толкова е добър. И ако не ви е станало ясно, филмът също!

„Вътрешен човек”
„Вътрешен човек”
Лично за нас ролята на Джефри Уайганд е най-доброто изпълнение на Ръсел Кроу до момента. Това е едно от онези пълни физически и психически превъплъщения, с които сме свикнали да свързваме най-добрите актьори на нашето време като Брандо, Де Ниро, и Пачино – с който си партнират тук, и който между другото, прави не по-малко силна роля. Абсолютно заслужена номинация за Оскар на Кроу и колкото и да харесваме „Гладиатор” смятаме, че това е ролята, за която той трябваше да вземе награда. За филма можем да кажем само, въпреки че адски се кефим на „Обществени врагове”, „Съучастникът” и дори на „Маями Вайс”, определено смятаме това за най-добрият филм на Ман след „Жега”.

"Гладиатор"
„Гладиатор”
Казахме, че според нас Кроу заслужаваше Оскар повече за „Вътрешен човек” отколкото за „Гладиатор”, но това в никакъв случай не трябва да омаловажава постижението му. Като Максим (Максимус или като там е правилната транскрипция на името му), генералът, който стана роб, който стана гладиатор, който ще се отмъсти в този живот или в следващия (…знаете как е) и който се опълчи на самия император, Кроу успява да напипа нещо от класическия Холивуд. Нещо от героичния блясък, който не означава непременно зашеметяващи актьорски откровения. Така, при все досегашния си световен успех, той се превърна в истинска звезда. Няма как това да не е силна роля.

„Красив ум”
„Красив ум”
Доста харесваме „Красив ум”, но за разлика от другите заглавия по-горе, доста рядко ни се приисква да си го припомним. Ако го дават по телевизията го зяпаме, да си го пуснем специално… едва ли. Не сме сигурни на какво се дължи това, но в нашите очи, това прави ролята на Ръсел Кроу като Джон Форбс Наш – гениалният, страдащ от параноична шизофрения математик и икономист, носител на Нобелова награда – още по-специална. След глобалния Максим, той отново се завръща на едно твърде лично и изключително емоционално ниво и сигурно няма да сгрешим ако кажем, че това е най-сложният му образ до момента. С него Кроу забива трета си поредна номинация, (последна засега), с която окончателно слага край на съмненията, ако въобще ги е имало, че е отличен актьор.

YOU’VE BEEN А VERY BAD BOY! VERY, VERY BAD, BAD BOY RUSSELL!
………………………………………………………………………………………………………………

Rough Magic
Rough Magic
След „Бърз или мъртъв” и преди „Поверително от Ел Ей” има един момент, в който изглежда, че нещата на Ръсел Кроу могат и да не му се получат. „Rough Magic” е един от най-странните му филми, но в същото време и един от най-слабите. Той се мъчи да бъде едновременно приключенски филм, любовна история и „noir” мистерия и поради тази причина, както се казва, е „all over the place”. Самото изпълнение на Кроу е доста зле и опитите му за герой в стилистиката на класическия „noir” са направо смехотворни. Честно, ако бяхме гледали този филм преди „Поверително от Ел Ей”, никога нямаше да повярваме, че той ще може да направи нещо свястно в тази посока.

Breaking Up
Breaking Up
Честно казано, не сме гледали „Breaking Up” отдавна, и заради това изпитвахме леко съмнение дали да го включваме, но след това си припомнихме десетките пъти, в които времето е изличавало неприятен спомен от някой филм и решихме, че заслужава да бъде тук. Съмнението беше породено най-вече заради Салма Хайек – мислим, че е пределно ясно защо – и това, че обожаваме филми по пиеси. Фактът, че Ръсел Кроу не присъстваше в дилемата е един вид доказателство, че сме прави. Всъщност не си спомняме нищо от неговото посредствено присъствие във филма, а смятаме, че това е далеч по-лошо и от най-некадърното изпълнение, което ако не друго, поне е запомнящо се.

„Гореща Аляска”
„Гореща Аляска”
Дълго време се чудихме между този филм и „Виртуален убиец”, но накрая спортната драма надделя, само защото смятаме, че макар „Убиецът” да е тъп филм, злодейското изпълнението на Кроу си заслужава. Освен това „Гореща Аляска” минава за комедия, а както знаем, силата на Кроу не е в тях. Или поне, не точно в такъв вид, защото той несъмнено притежава много тънко и приятно чувство за хумор, което можете да откриете в „Добра година”, „Мрежа от лъжи” и „Правилата на играта”. Да не говорим, че образът на Ръсел Кроу е клиширан и най-вече скучен, и не е учудващо, че човекът не се справя по най-добрия начин.

“Доказано жив”
“Доказано жив”
Точно в центъра на най-големите си успехи с „Вътрешен човек”, „Гладиатор” и „Красив ум”, Ръсел Кроу прави сериозно залитане с тази романтична историйка, която непонятно за нас е смятана от доста хора за политически екшън трилър. Личното ни мнение е, че от всичките си големи филми, Кроу трябва да се срамува най-много от този. Изненадани сме да го видим толкова инертен и безличен под режисурата на човек като Тайлър Хакфорд, който успя да изкара прилично изпълнение дори и от Киану Рийвс. За този провал обвиняваме Мег Раян, защото както се казва, с какъвто се събереш, такъв ставаш. Единственият филм, в които тя ни кефи, ама наистина, е „Хърли-Бърли“.

Tenderness
„Tenderness”
Ако не сте от хората, които свалят всеки нов филм от нета, има огромна вероятност да не сте чували нищо за този филм на Ръсел Кроу, чиято премиера бе наскоро, ако не се лъжем направо на DVD. Похвално е, че Кроу е решил да изиграе нещо малко в независим филм, но трябваше да се постарае малко повече от това да се разхожда цял филм, ръсейки мъдрости за естеството на връзката между болката и удоволствието. Стандартен образ, излишно разтеглен, за да отговори на личните изисквания на звездата. Трудно е да играеш, когато няма какво. За режисьора Джон Полсън сме чували, че е талантлив, но нито един от филмите му, които сме гледали („Swimfan”, „Криеница”) не ни убеждава в това.

Similar Posts

Вашият отговор на Събина Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

17 Comments

  1. Много добър текст, както винаги ;), но ще очаквам подобни материали за малко по-любими мои актьори. Ръсел, Кейдж и Траволта са хора, към които изпитвам неприятни емоции. И все пак ми беше интересно, благодаря!

  2. Ние благодарим! И по-специално аз в частност 🙂

    Текстът стана много импровизирано и решихме да го вкарахме в една леко позната форма 🙂

    Струва ми се, че в бъдеще ще имаме още подобни неща и можеш да разчиташ, че все някога ще уцелим някой от любимите ти актьори или филми. :)))))

  3. Максимий, драги, Максимий, май било най-вярно 🙂 За "Вътрешен човек" съм абсолютно съгласна, че е най-доброто от Ръсел Кроу! Защо обаче не си включил никъде сладкия "Робин Худ"????? И в коя графа щеше да го сложиш? Благодаря ти обаче, че си пропуснал Cinderella Man, един от най-скучните филми на всички времена!

  4. "Робин Худ" не е включен, защото той е поводът. Иначе със сигурност нямаше да е към лошите. 🙂 За "Пепеляшку" не знам. Все още не съм си формирал окончателно мнение. :)))))

  5. Не разбрах, “Доказано жив” харесва ли ти или не? А за Мег Раян, ролята й може и да е добра, но самата тя не ни кефи. Не че ни дразни, просто не ни е сред любимките.

  6. Когато чуете името на някой актьор се сещата за ролята, която най-много ви е впечатлил …Ръсел Кроу има такива („Вътрешен човек”,"Гладиатор".. и т.н.) има актьори които дори неможете да се сети кое …!

    За залитанията ("лошите роли") , в началото на всяка кариера актьорът няма много голям избор, да те изберът за реклама на която нямаш дори реплики се яваш с още 2500 кандидата… всички са актьори във L.A. дори и клошарите 🙂

    Неосъществения певец Ръсел Крол станал актьор, добре… като се зачете човек в биографите на хората(актьори), разбира защо се случват така нещата..!

    Изватка от биографията му:

    Lost his front tooth playing rugby when he was ten. Never got it fixed until, at the insistence of the director for The Crossing (1990), who paid for it out of his own pocket.

    Режисьора е платил ремонта на предният му зъб. хммм, защо не си е ремонтирал до тогава зъбът ?! Младежът роден в Нова зеландия и израстнал в Австралия 🙂

    Все още вярвам, че може да ни изненада с нещо завладяващо в The Next Three Days и Westworld… а може би не

  7. Към лошите роли на Ръсел Кроу бих добавил и „Virtuosity „, където освен него в кофти светлина се изявява и Дензъл … иначе и за мен ролята му във Вътрешен човек е с класи над всичко което е правил.

  8. Вчера май си се поровил? 🙂 🙂
    Бях забравил, че съм го писал това. 🙂 Трябва да почна да правя повече такива. 🙂

  9. :):):) Да. Малко се порових 🙂
    С две ръце съм „за“ подновяването на тази … рубрика (?!?) 🙂 Има доста актьори и актриси, чиито качества (или липси) биха заформили доста приятни дискусии тук 🙂
    Примерно хора като Мики Рурк, Джон Траволта, Марк Уолбърг имат доста противоречива кариера и заслужават да се дискутира „за“ или „против“ 🙂
    Аз лично с удоволствие бих оплюл Джони Деп 🙂 🙂 🙂

  10. Същото може да се направи и с режисьорите и прочие … общо взето всичко което може да се „нахрани“ има огромен потенциал 🙂

  11. Вчера попаднах по HBO на „Господар и Командир“. За мой кеф го хванах от самото начало и си го изгледах до края, въпреки че закъснявах за среща … жесток филм, съвсем го бях позабравил. Силен Ръсел Кроу, още по-силен Пол Бетани и страхотна работа на целия екип свързан с филма 🙂
    Не съм сигурен, но ми се струва, че няма по-добри морски битки 🙂

  12. Да, доста е добър, но все пак има свои проблеми.
    На мен ми допада това, че до самия финал французите не се показват – като акулата в „Челюсти“, само ни се загатват неща. 🙂

  13. И аз се поразрових и също съм ЗА подновяване на GOOD vs BAD…Има много актьори, за които ми е интересно да видя какво мислят всички… А иначе Кроу на мен ми е любим актьор, има невероятна харизма, без значение дали играе в тъп филм, винаги ми е кеф да го гледам.
    Изброените 5 добри опита са ми все любими филми, образите които играе са невероятни